وام قرض الحسنه 10 تا 60 میلیونی برای یکی از اقشار تحصیلکرده(جزئیات)

وام قرض الحسنه
لست سکند

اقشار تحصیل کرده و دارای مدارک دانشگاهی به شرط عضویت در برخی تشکل های مرتبط با تحصیلات خود، از برخی تسهیلات از جمله وام قرض الحسنه برخوردار می شوند. بر اساس گزارش رسانه‌ها یکی از اقسام این وام‌ها از مبلغ 10 تا 60 میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، دریافت تسهیلات بانکی برای تمام افراد جامعه به دلیل سخت گیری های بانک ها بسیار دشوار است و به نظر می رسد هنگامی که نوبت به وام قرض الحسنه می رسد این سخت گیری ها به اوج می رسد.

اگر تشکل های صنفی با بانک ها وارد مذاکره شوند و اعضای خود را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی کنند بخشی از موانع و مشکلات دریافت این تسهیلات برطرف می شود.

این اقدام را سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران انجام داده و مهندسان به عنوان یکی از اقشار تحصیلکرده – در صورت واجد شرایط بودن – مشمول این وام شده اند.

بنا به اعلام تجارت نیوز از ۱۵ تیر ماه امسال ثبت نام دریافت وام قرض‌الحسنه به مهندسان آغاز شده است. اما دقیقا چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟

راز آسمان پایتخت

تجارت نیوز در این گزارش می گوید بر اساس تائید نهادهای دولتی از جمله وزارت کار ت در دوره کرونا تنها 7 درصد متقاضیان دارای شرایط وام کرونا این وام را دریافت کرده‌اند. مهم ترین علت هم بوروکراسی‌های اداری و بالا بودن نرخ سود آنها بوده است.

خبر جذاب و پربازدید امروز:

شرایط دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 60 میلیونی

طبق این گزارش، تسهیلات مذکور فعلا برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است و دیگر اعضا مشمول این وام نمی‌شوند.

در صورتی که متقاضیان این وام، بدهی به سازمان نظام مهندسی داشته باشند، مانند بدهی حق عضویت و …، نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ضمنا  اولویت دریافت وام نظام مهندسی با افرادی است که تاکنون آن را دریافت نکرده‌اند. اما اگر برخی از اعضای این سازمان در سال‌های قبل -سال ۹۷ و قبل از آن – از تسهیلات استفاده کرده‌اند، می‌توانند جهت دریافت ما به التفاوت تسهیلات قبلی تا سقف تسهیلات جدید ثبت نام کنند و این وام شامل این افراد هم می‌شود.

شایان ذکر است؛ مبلغ وام نظام مهندسی تهران بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان بوده و مبغ وام برای مهندسان پایه یک و ارشد ۶۰ میلیون تومان، مهندسان پایه ۲، ۴۰ میلیون تومان، مهندسان پایه ۳، ۳۰ میلیون تومان و مبلغ وام برای اعضای فاقد پروانه اشتغال به کار مهندسی ۱۰ میلیون تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز