وام جدید برای سهامداران عدالت تا 60 درصد ارزش سهام

لست سکند

۳۰ میلیون از مشمولان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، می توانند وام بدون ضامن بگیرند.

به گزارش کاماپرس، کسانی که کارتهای اعتباری سهام عدالت را دریافت می کنند می توانند از بانکها وام خرد بگیرند. کارت‌های اعتباری سهام عدالت برای سهام دارانی است که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند و تعداد آن‌ها حدود۳۰ میلیون نفر برآورد شده است.

۵ بانک دولتی و نیمه دولتی، مثل بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارایه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده اند. برخی بانک‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

این وام ضامن نمی خواهد

راز آسمان پایتخت

به گفته علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت با سود ۱۸ درصدی و بدون ضامن است. او در این باره توضیح می دهد:« مزیت دریافت چنین وامی این است که سهام شخص به جای ضامن وام وثیقه می‌شود و متقاضی دیگر نیازی به ضامن ندارد. این فرایند به صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک‌های عامل تا مقصد که شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود.»

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره میزان تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها اعطا می‌شود، به بازار می گوید:« برخی بانک‌ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سهام و بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

فقط سجامی ها کارت اعتباری می گیرند

ماهیار در ادامه می گوید:« افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن‌های مربوط به بانک‌های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می‌تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند. در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می‌شود که می‌تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز