وام بدون ضامن ؛ وعده جدید دولت رئیسی

طبق گفته ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وقت ایران، وزیر اقتصاد وعده داده تا بانک‌ها وام‌های خرد را بدون نیاز به ضامن و وثیقه به مردم اعطا کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به اعتقاد رئیسی، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است قاعدتا می‌تواند از حقوق خود به عنوان وثیقه با اعتبار وام استفاده کند و نباید در این زمینه مشکلی داشته باشد. سیداحسان خاندوزی، وعده داد بانک‌ها وام‌های 50 تا 100 میلیون تومانی را بدون وثیقه به مشتریان خوش حساب پرداخت خواهند کرد.

وام اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

خاندوزی در یک گفت و گوی تلویزیونی بیان کرده که در این خصوص طی روزهای آینده اولین گام برداشته خواهد شد. در واقع بانک‌های دولتی مکلف خواهند شد تا با اتکا به اعتبار فرد و توانایی بازپرداخت تسهیلات، بدون وثیقه و ضامن تسهیلات مورد نیاز شخص را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد کشور اعلام کرده که در این زمینه آسیب شناسی انجام شده و با اجرای اولیه این طرح، احتمالا برای سقف‌های تسهیلاتی بالاتر اقدام خواهد شد و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

خاندوزی، نداشتن بدهی مالیاتی و سررسید شده، چک برگشتی و مواردی از این قبیل را معیار خوش حسابی مشتریان بانکی اعلام کرده است.

نظر یک کارشناس بانکی درباره پرداخت وام بدون وثیقه

در این باره کامران ندری، کارشناس امور بانکی، معتقد است که صرف دستور وزیر اقتصاد یا ریاست جمهوری باعث اجرایی شدن چنین طرحی نخواهد شد. به نظر لازم است که ابتدا زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شود و بعد به مردم وعده و وعید داد.

همانطور که در کشورهای دیگر این اتفاق رخ می‌دهد. اما این کشورها ابتدا زیرساخت‌های لازم برای رتبه بندی و اعتبارسنجی را ایجاد کرد‌ه‌اند و اکنون بدون نیاز به وثیقه به متقاضیان تسهیلات مورد نیاز آن‌ها را می‌پردازند. این اطلاعات هر روز در سیستم بانکی این کشورها به روز می‌شود.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز