وام ارزان و زمین رایگان بهتر از وام اجاره 200 میلیونی است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، پیشنهاد کرد که به جای اعطای وام اجاره – حتی اگر 200 میلیون تومان باشد – تسهیلات ارزان و زمین رایگان برای خانه دار شدن کارگران درنظر گرفته شود.

به گزارش کاماپرس، جهش قیمت مسکن از اردیبهشت سال 97 و تداوم روند صعودی آن تاکنون، موجب شده که کرایه بها هم افزایش قابل توجهی داشته باشد، در این میان دستمزد دریافتی کارگران تغییر محسوسی نداشته است و برهمین اساس افزایش کرایه ها موجب شده، اگر کارگران قبلا یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.
در این شرایط فعالان کارگری معتقدند که اعطای وام اجاره (ودیعه) 200 میلیون تومانی هم نمی تواند کمکی به کارگران کند و باید با پرداخت تسهیلات ارزان و همچنین اعطای زمین رایگان درراستای خانه سازی برای کارگران، آنها را خانه دار کرد چون هرسال شاهد رشد کرایه بها و کاهش توان اقتصادی کارگران هستیم.
هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره این مشکل کارگران می گوید: دادن وام های ودیعه مسکن مشکل کارگران را حل نمی کند، هر مقدار وامی که به اسم ودیعه مسکن تصویب کنیم حتی اگر 200 میلیون تومان هم باشد کمکی به خانه دار شدن کارگران نمی کند.
ابوی اظهار می کند: اگر به دنبال خانه‌دار کردن کارگران هستیم تنها یک راه وجود دارد و پیشنهاد ما تهیه زمین رایگان و ارزان قیمت با اقساط بلند مدت است که تنها مختص کارگران باشد و ساخت منازل مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن کارگری صورت گیرد و سند خانه‌ها هم انتهای کار زده شود تا دست دلالان بازار نیفتد.

پرداخت وام به تنهایی کارساز نیست

به گزارش تسنیم، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه پرداخت وام های 30میلیون تومانی مسکن کمکی به صاحبخانه شدن قشر کارگر نمی کند، اضافه می کند: با وام 25 میلیون تومان و 30 میلیون تومان نمی توان خانه ساخت و برای ساخت خانه از طریق تعاونی ها هم دست‌کم 150 میلیون تومان وام نیاز است.
ابوی با اشاره به تفاهم نامه اخیر اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی می گوید: به موجب این تفاهم نامه ساخت واحدهای مسکونی در جوار شهرک های صنعتی آغاز خواهد شد تا کارگران دغدغه تامین مسکن را نداشته باشند.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز