وام اجاره با کارمزد 4 درصد ؛ علاج مشکل مستاجران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رییس اتحادیه مشاوران املاک، نرخ سود 13 درصدی کارمزد وام اجاره (ودیعه) را بالا می داند و معتقد است این تسهیلات باید با سود 4 درصد به مستاجران پرداخت شود.
به گزارش کاما پرس، براساس تازه ترین برنامه حمایتی دولت، قرار است وام ودیعه با سقف 50 میلیون تومان و نرخ سود 13 درصد به مستاجران پرداخت شود، البته این وام برای مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون و برای خانوارهای اجاره نشین در سایر شهرها تا سقف ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.
این برنامه حمایتی از همان ابتدا با مخالفان بسیاری روبرو بود، برخی آن را طرحی برای فرار دولت از مسوولیت کنترل بازار رهن و اجاره معرفی کردند، عده ای پرداخت این وام را مساوی با افزایش دوباره ودیعه دانستند و حالا رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران می گوید که نرخ ۱۳ درصدی کارمزد تسهیلات ودیعه مسکن بسیار بالاست و باید برابر با توان اقشار آسیب پذیر حدود ۴ درصد باشد.
مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه پرداخت هرگونه تسهیلات در حوزه مسکن و بازار اجاره نقش موثری در بهبود این بازار دارد، می گوید: هرگونه تسهیلاتی که در اختیار مردم و اقشار مختلف قرار می گیرد می تواند به این بازار و کاهش التهاب آن کمک کند.
او با تاکید بر اینکه پرداخت هر گونه تسهیلات در بازار مسکن تبعاتی برجای می گذارد، می افزاید: باید نظارت بر پرداخت این تسهیلات افزایش یابد و البته در این زمینه محبت بین مردم و مالکان بسیار بالاست که این خود باعث می شود دلالی و دزدی در این زمینه بسیار کاهش یابد.

پرداخت وام اجاره به اقشار آسیب پذیر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه باید پرداخت این تسهیلات به اقشار آسیب پذیر بیشتر باشد، می گوید:اگر فردی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت می کند، این فرد به دلیل آنکه در گروه اقشار آسیب پذیر است نباید کارمزد ۱۳ درصدی پرداخت کند.
خسروی عنوان می کند: دولت باید در کارمزد این تسهیلات بازنگری کند، چرا که این اقشار به دلیل شرایط کرونا آسیب پذیر شده اند و نباید از طریق این تسهیلات، بانک ها سو استفاده و کاسبی کنند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز