“وال مش” راهکاری نوین برای مهار دیوار در برابر زلزله

“وال‌مش” به عنوان جایگزین مدرن و اقتصادی روش‌ سنتی وال پست در صنعت ساختمان سازی، با هدف مهار لرزه‌ای دیوارهای غیرسازه‌ای، در بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان معرفی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

موسوی مدیرعامل شرکت وال مش “Wall Mesh”با بیان اینکه این محصول راهکاری نوین برای مهار لرزه‌‌ای دیوارهای غیرسازه‌ای در ساختمان سازی است، به خبرنگار کاماپرس، گفت: وال‌مش راهکاری تازه در رده فناوری‌های نوین است که با هدف ارتقای ایمنی ساختمان در گام اول و افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه‌ها در گام دوم تولید و ارایه شده است.

برترین مزایای وال مش

وی، وال مش را جایگزینی برای روش سنتی وال پست در مهار لرزه‌ای دیوارها معرفی کرد و گفت: سرعت اجرای بالا در مقایسه با روش‌های سنتی، کاهش چشمگیر هزینه‌ها، حذف مراحل ساخت وال پست و اجرای ضد زنگ در کارگاه، عدم نیاز به اجرای میل‌گردهای بستر، حذف تمام وادارهای قائم و عملکرد مطلوب در تست میز لرزه برخی از مهمترین امتیازات وال مش در صنعت ساختمان سازی است.

راز آسمان پایتخت

موسوی درباره روش اجرای وال مش، توضیح داد: نوارهای مش فایبرگلس بر روی دیوار قرار گرفته و سپس یک پلاستر معدنی روی آن اجرا می‌شود. در نهایت یک کامپوزیت سیمانی توانمند برای افزایش استحکام دیوار در برابر لنگر حاصل از نیروی برون صفحه زلزله ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه سازندگان به‌خصوص انبوه سازان استقبال خوبی از این محصول داشته‌اند، گفت: این فناوری در رده ملات‌های مصلح شده با منسوج شیشه است که تا پیش از این در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی بکار گرفته می‌شد.

جنبه فناورانه وال مش

وی با اشاره به جنبه فناورانه این محصول بیان کرد: استفاده از منسوجات یا الیاف شیشه و همچنین ملات‌های پلیمری خاص و دارای انسجام کافی برای اتصال به دیوار، بعد فناوری این محصول را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت وال مش “Wall Mesh”، استفاده از کامپوزیت‌های سیمانی تقویت شده با الیاف پارچه را یکی از فناوری‌های تازه و امیدبخش در مهندسی سازه دانست و توضیح داد: مسلح کردن یک لایه نازک ملات با یک مش بافته شده از الیاف شیشه یا کربن، کامپوزیتی توانمند و دارای پتانسیل تقویت المان‌های سازه‌ای یا غیر سازه‌ای خلق می‌کند.

موسوی در پایان با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور ایران و در نتیجه اهمیت توجه به مهار لرزه‌ای اجزای مختلف ساختمان، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که اکثر خرابی‌های زلزله ناشی از تخریب دیوارها و اجزای غیرسازه‌ای ساختمان بوده و بنابراین راهکارهایی همچون وال مش به عنوان یکی از روش‌های نوین مهار دیوارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است، شرکت پدیدار بن نوین مهر تحت برند تجاری وال مش با هدف ارایه راهکارهای هوشمند در جهت افزایش بهره وری صنعت ساختمان، از سال 99 آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : وال مش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای ““وال مش” راهکاری نوین برای مهار دیوار در برابر زلزله

  1. محمدرضا علیپور گفته:

    خب الان یعنی اگر از این مورد در صنعت ساختمان سازی استفاده بشه زلزله کمتر آسیب و خسارت میزنه اگر بیاد ؟
    خب خیلی خوبه که کاش استفاده ازش زیاد بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز