واردات خودرو با دلار 80 هزار تومانی

پس از داغ شدن بحث آزادسازی واردات خودرو در صخن علنی مجلس، بازار خودرو برای چند روز با کاهش قیمت‌ها به این موضوع واکنش نشان داد اما خیلی زود این تب سرد شد و بازار به روال عادی خود برگشت.
برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.
به گزارش کاماپرس، تحلیلگران بازار خودرو نیز چندان به واردات خودروی خارجی امیدوار نیستند و عقیده دارند نمی‌توان انتظار تغییر بزرگی در بازار خودرو داشت. به عنوان مثال نیما آگاهی به عنوان یک کارشناس بازارهای مالی در یک گفتگوی اینستاگرامی با سایت تجارت‌نیوز، هدف دولت و مجلس از باز کردن بحث واردات خودرو را کسب درآمد از طریق عوارض گمرکی دانست. با این حال در مورد خودروهای خارجی بین دولت و مجلس اتفاق نظر وجود ندارد. دولت در حالت خوشبینانه پذیرفته است که سال آینده واردات خودرو انجام شود اما مجلس در صدد است کاری کند که این موضوع در سال جاری عملی شود.
پربازدیدترین ویدیوهای امروز:
او با اشاره به انحصاری که در بازار خودروی ایران وجود دارد، گفت: مساله بعدی می‌توانست شکست انحصار خودروسازان داخلی و کنترل قیمت‌ خودروهای خارجی باشد. اکنون خودروهای خارجی در بازار ایران با دلار ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی به فروش می‌رسند. اما تغییراتی که در طرح رخ داد، کارایی آن را برای شکست انحصار از بین برد.
پیش‌بینی آگاهی از روند قیمت خودروهای داخلی، چندان امیدوارکننده نیست. او عقیده دارد: چون در ایران بهره‌وری پایین و قیمت‌های تمام شده بالاست؛ در نتیجه قیمت خودروهای داخلی، روند افزایشی دارد. به گفته او، خودروسازان در تلاش هستند محصولات خود را به قیمت بازار برسانند که البته اگر رخ دهد، اتقاق مثبتی است چرا که اکنون این سود به جیب دلالان می‌رود.
خبرهای مهم و مرتبط:
به گفته این کارشناس اقتصادی، قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی کاهشی نخواهد بود و احتمال ثبات بیشتر است؛ چرا که موضوع واردات، سیگنال منفی و افزایش نرخ ارز، سیگنال مثبت را برای این بازار ارسال می‌کنند و آنها باعث خنثی شدن یکدیگر می‌شوند.

واردات ،خودرو یک درمان موقت است

مجتبی دیبا، یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی در این گفتگو به آینده بازار خودرو اشار کرد و گفت: بازار خودرو به قیمت دلار بستگی زیادی دارد و احتمالا به اندازه نرخ ارز، نوسان داشته باشد.
به نظر دیبا، سرمایه‌گذاری در بازار خودروهای خارجی با یک نگاه بلندمدت سودبخش است چراکه «ممکن است واردات خودرو اگر عملی شود، در کوتاه‌مدت قیمت‌ها را کاهش دهد که فرصت ورود خوبی برای سرمایه‌گذاران است، ولی بازار دوباره افزایشی می‌شود.»

بهانه‌ای برای خارج کردن خودروها از گمرک

میلاد صادقی، یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی نیز بحث واردات خودروهای خارجی را چندان جدی نمی‌داند. او معتقد است: با توجه به اینکه ذی‌نفعان قدرتمندی در بازار خودرو وجود دارد، احتمال آزادسازی واردات به صورت گسترده چندان بالا نیست و طرح این مباحث در واقع بهانه‌ای برای آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک است. رفتار بازار خودروی خارجی تحت تاثیر بازار دلار است. اما بازار خودروی داخلی، تابعی از قیمت تمام شده تولید است و احتمال کاهش ندارد. افراد می‌توانند از فرصت اختلاف قیمت بازارهای اولیه و ثانویه استفاده کنند و با ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودروسازان از این موضوع بهره ببرند.
انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “واردات خودرو با دلار 80 هزار تومانی

  1. حمید گفته:

    خودروها با دلار 80 هزار توامنی ب فروش نمی رسند. بلکه با ارز 27 هزار توامنی و شاید حتی جهار هزار توامنی وارد شوند. و سود هنگفت ان به جیب کسانی می رود که از تحریم کشور و عدم رابطه با سایر کشورها سود می برند. همانها که مخالف برجام اند. وقتی پای چنین سودهایی باشد هر کسی ترغیب می شود که مخالف برجام شود

    • پژمان رضازاده گفته:

      شما اصلا متوجه نیستید ، کارشناس منظور حرفش این هست که قیمت فروش خودرو های خارجی معادل دلار ۸۰ هزارتومنی هست

      • محمد گفته:

        خودرو ها با دلار ۲۰۰ هزار تومن به بالا فروخته میشوند
        به عنوان مثال اوپتیما در عراق به دلار روز بخری کمتر از چهارصد میلیون تومان میشه اما در ایران دو میلیاد و دویست قیمت گذاری میشه
        حالا حساب کن دلار چند تومن میشه

  2. پژمان رضازاده گفته:

    منظور کارشناس این هست که قیمت امروز خودرو های خارجی معادل دلار ۸۰ هزارتومانی هست نه اینکه با دلار ۸۰ هزارتومانی وارد میشن

  3. اسدی گفته:

    با سلام
    تیتر شما همسو با تورم است کارشناس فرمودند فعلا با شرایط مافیایی بازار خودرو با دار 80هرار تومانی بفروش می رسد .که همه این موضوع را می دانند

  4. majid گفته:

    کارشناس و همه و همه سرتون تو یه قابلمس و اخرش میگین قیمت خودرو تغییری نمیکنه فقد ثبات پیدا میکنه ک مردمو ترغیب کنید ب خرید،نخرید لطفا نخرید این جنسای بنجلو با قیمت گزاف

  5. محمد گفته:

    شما که متوجه اید نوشته دلار ۸۰ تومنی . چرا نمیگی این مبلغ صحیح نیست . اوپتیما در ۲۰۲۰ در عراق به دلار روز کمتر از ۴۰۰ میلیون هستش اما اینجا فکر کنم دو میلیارد پانصد میلیون فی میخوره .
    حالا بگو دلار چند تومنی

  6. بَگوری گفته:

    همانطور که گفته شد ایشالله قیمت تولیدات خوردو سازها با قیمت بازار یکی بشه دیگه این دلال‌ها ناجوانمرد نتونن سود تفاوت قیمت روببرن ماشینا رو گرون کنن و همه سود رو بزرگ دلال بخوره .مصرف کننده رو وللش. با ریال ماشین بساز با دلار بیست هفت تومنی بفروش به‌به چه شود چه می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز