پرسودترین بازار کدام است؟ بورس، خودرو، ارز یا طلا؟

با نگاهی به شاخص‌های اقتصادی در هفت ماه ابتدایی سال جاری، مشخص می‌شود خودرو با سود 20 درصدی از تمام بازارهای موازی پیش‌تر بوده است.
برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.
به گزارش کاماپرس، سرمایه‌گذارانی که در یکسال گذشته دارایی خود را به بازار خودرو آورده‌اند، 16.4 درصد سود کردند. با اینکه سوددهی این بازار در ماه‌های اخیر افزایش داشته و در هفت ماه نخست سال 1400 به 20 درصد رسید اما دولت تلاش زیادی دارد تا قیمت خودرو را کنترل کند. خودرو که پارسال پس از مسکن، سودده‌ترین بازار بود، امسال پیشروتر از همه بازارها بود. در شاخص‌های مهرماه نیز، تنها سه بازار خودرو، بورس و مسکن مثبت بودند و سایر بازارها چنگی به دل سرمایه‌گذاران نزدند.

تلاش دولت برای مهار قیمت خودرو

هرچند دولت سیزدهم سعی دارد با طرح‌هایی از جمله افزایش تولید و آزادسازی واردات خودرو مانع رشد قیمت محصولات داخلی شود اما کارشناسان مستقل نظر دیگری دارند و معتقدند تمام وعده‌های مسئولان دولتی به سرنوشت توافق هسته‌ای وابسته است و بدون روشن شدن تکلیف برجام نمی‌توان نسبت به آینده بازارهای مالی امیدوار بود.
مریم محبی که از کارشناسان بازارهای مالی است در گفتگویی اینستاگرام احتمال افزایش تولید خودروهای داخلی را کم دانست. به نظر او، سرمایه‌گذاری روی خودروهای داخلی هرچند ریسک‌های مقطعی دارد اما در کل بازار مطلوب و پربازدهی است. ریسک اصلی در بازار خودرو متوجه محصولات خارجی است.
در مقابل نیما میرزایی، با تاکید بر احتمال عرضه خودرو در بورس معتقد است اگر پای خودرو به بورس باز شود، سرعت رشد قیمت آن کاهش می‌یابد. میرزایی نهایت رشد قیمت خودرو را متناسب با میزان رشد تورم می‌داند.
انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز