هیوندای احساسی بدون راننده در اندیشه تسخیر بازار !

لست سکند

خودروی جدید هیوندای ازنوع بدون راننده است و نام موشنال برای آن انتخاب شده که تداعی کننده واژه انگلیسی اموشنال( (Emotional به معنی احساسی و هیجانی است.

به گزارش کاماپرس، علاقه مندان خودروهای هیوندای در ایران پرشمارند و از هیوندای سوناتا و هیوندای آزرا گرفته تا هیوندای جنسیس و هیوندای النترا و … هر یک طرفداران فراوانی در کشور ما دارند که البته طی 2 سال اخیر با افزایش نرخ دلار و ممنوعیت واردات خودروهای لوکس تعداد قابل توجهی از آنها از خرید خودروی مورد علاقه خود محروم شده اند.

با این حال علاقه مندان پرتعداد خودروهای‌هیوندای در کشورمان چشم به پایان تحریم ها و به آرامش رسیدن اقتصاد ایران دارند و اخبار این خودروساز بین المللی را با علاقه دنبال می کنند.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از این خودروساز کره ای ،هیوندای سرمایه گذاری عظیمی برای خودروهای بدون راننده را خودران انجام داده و شاید در آینده هیوندای بدون راننده را نیز در خیابان های تهران مشاهده کنیم.

4 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای هیوندای احساسی!

راز آسمان پایتخت

بر اساس این اخبار شرکت‌هیوندای در بخش خودران، سرمایه گذاری مشترکی با کمپانی اپتیو به ثبت رسانده و نام این جوینت ونچر را موشنال گذشته است.

بنا به اعلام سایپانیوز، نام موشنال از ترکیب دو واژه موشن motion‌ به معنی حرکت و اموشنال Emotional یعنی حسی و هیجانی ساخته شده است مثل آن که جوینت ونچر موشنال از سرمایه گذاری مشترک شرکت خودروسازی کره ای هیوندایی با شرکت قطعه سازی اپتیو Aptive PLC‌ شکل گرفته است.

این سرمایه گذاری مشترک از سال 2019 با به اشتراک گذاشتن 4 میلیارد دلار به وجود آمد که هدف اصلی از آن توسعه و تکوین سیستم تمام خودکار خودرو یا خودران است که برای حرکت نیازی به راننده ندارد.

امید آنها این است که تا سال 2022 بتوانند محصولات خود را به کمپانی های تاکسی رباتی یا ربوتاکسی ها و همچنین ناوگان های حمل و نقل مدرن بفروشند.

مقر اصلی این جوینت ونچر موشنال شهر بوستون آمریکا است و قرار است تا آخر سال میلادی 1000 پرسنل داشته باشد و دفاتر آن درشهرهای پیتزبورگ، لاس وگاس، سانتا مونیکا، سنگاپور و اکنون در سئول است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : هیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز