هودی بخریم یا سویشرت؟

hoodie-vs-sweatshirts-کاماپرس

هودی و سویشرت شباهت زیادی به هم داشته و به عنوان پوشاک ورزشی و روزمره کاربردهای زیادی دارند. این دو لباس بیشتر متناسب با سلیقه افراد به کار رفته و از نظر کاربردی نمی‌توان فرق زیادی بین آن‌ها قائل شد. با این حال در برخی موارد نکات ریزی همچون شیوه ست کردن، پوشش مکان‌های خاص و نوع استفاده و کاربری آن‌ها وجود دارد که برای افراد خوش استایل قابل توجه است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی کاربردی هودی و سویشرت برای خانم‌ها و آقایان می‌پردازد.

ویژگی‌های هودی و سویشرت در مقایسه با یکدیگر

مهم‌ترین فرق هودی و سویشرت در کلاه است، به گونه‌ای که هودی با کلاه ارائه شده و سویشرت کلاه ندارد. با اینکه در ایران اغلب به لباس‌های جلو بسته هودی گفته می‌شود، اما هودی هم مانند سویشرت می‌تواند با زیپ و یا دکمه عرضه شود. هودی معمولا از جنس نخ و پنبه بوده و در برخی مدل‌ها داخل آن را به شکل پشمی تهیه کرده‌اند. سویشرت در گذشته با پشم گوسفند تهیه می‌شد اما امروزه مانند هودی با جنس نخ و پنبه ارائه می‌شود. البته این دو لباس با جنس‌های دیگری مانند دورس و سایر بافت‌ها و پارچه‌ها نیز به فروش می‌رسند.

hoodie-vs-sweatshirts-کاماپرس

 

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

کدام مدل هودی و کدام مدل سویشرت؟

محبوب‌ترین مدل‌های هودی و سویشرت به شکل جلو بسته عرضه شده‌اند. به طور کلی این دو لباس در شکل جلو بسته فرقی باهم ندارند و تنها تفاوت در کلاه دار بودن یا نبودن آن‌هاست.

هودی-کاماپرس

مقایسه کاربرد هودی و سویشرت

تفاوت این دو لباس از نظر کاربردی زیاد چشمگیر نیست. هر دو لباس از ابتدا بیشتر برای ورزشکاران طراحی شده بودند و بعدها وارد زندگی عادی و رزمره مردم شدند. امروزه کسانی که به تیپ اسپرت و غیر رسمی علاقه دارند، از این لباس‌ها استفاده می‌کنند. البته می‌توان به دلیل کلاه‌دار بودن هودی آن را اسپرت‌تر از سویشرت دانست. همچنین امکان ست کردن سویشرت بدون زیپ با تیپ رسمی آسان‌تر از ست کردن هودی جلوبسته خواهد بود.

هودی-کاماپرس

کاربرد هودی و سویشرت برای خانم‌ها و آقایان

در هودی و سویشرت امکان ست کردن لباس بین زوج‌ها بیشتر است و در بسیاری از موارد، لباس‌ها جنسیت خاصی ندارند. برای پوشیدن این دو لباس می‌توانید یک ژاکت جین روی آن‌ها بپوشید که در این مورد هودی و سویشرت جلوبسته انتخاب مناسب‌تری است. البته در صورتی که تیپ مناسب‌تری می‌خواهید، توصیه می‌شود که ژاکت را با هودی ست کنید.

در مورد سویشرت و هودی جلوباز استفاده از یک پیراهن یا تیشرت از زیر لباس‌ها توصیه می‌شود که برای این منظور سویشرت انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

با استفاده از هودی و سویشرت سریع آماده می‌شوید. بنابراین برای زمان‌هایی که عجله دارید، بهترین گزینه است. همچنین هر دو با استایل‌های مختلف قابلیت هماهنگی دارند.

سویشرت-کاماپرس

هودی و سویشرت انتخابی مناسب برای ورزش

این دو لباس در زمان ورزش بدن را گرم نگه داشته و در عین حال از جمله تیپ‌های ورزشی جذاب به حساب می‌آیند. هودی و سویشرت انتخابی برای ورزش، باید جنس مناسبی داشته باشد تا عرق بدن را جذب کرده و باعث حرکت آزاد و مناسب بدن شود. این لباس‌ها به کاهش وزن و آب کردن چربی‌ها نیز کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز