همه آنچه باید درباره نشر ثالث بدانید

کتابفروشی ثالث

نشر ثالث یکی از انتشارات ایرانی است که کار خود را در سال ۱۳۷۵ با افتتاح یک دفتر و کتابفروشی در خیابان انقلاب آغاز کرد. کتاب‌های بسیاری در نشر ثالث با استقبال عمومی روبرو شده و به چاپ‌های متعدد رسیده اند.

در ادامه کاماپرس در ۱۲ نکته سعی می‌کند اطلاعات جامعی درباره نشر ثالث در اختیاز خوانندگان و فعالان صنعت نشر قرار دهد:

۱. محمدعلی جعفریه مطبعه چی مدیریت نشر ثالث را برعهده دارد. او دارای پیشینه خانوادگی در عرصه چاپ و نشر است و خانواده او برای ۱۲۰ سال در تبریز صاحب چاپخانه بوده‌اند.

۲. جعفریه از سال ۶۳ تا ۶۸ در نشر هدایت و از سال ۶۸ تا ۷۵ در نشر روایت مشغول به کار بود. او به همین مناسبت نام سومین نشر خود را ثالث گذاشت؛ دلیل دیگر انتخاب این اسم ادای احترام به اخوان ثالث است.

۳. حروف‌چینی کتاب‌های اولیه انتشارات توسط جعفریه انجام می‌شد و نخستین کتاب چاپ‌شده در نشر ثالث «عروس خانواده پندوریک» است.

آریاک سفر

۴. در نشر ثالث تاکنون بالغ بر دو هزار جلد کتاب در حوزه‌های علوم انسانی، تاریخ، ادبیات، فلسفه، هنر، روان‌شناسی و علوم اجتماعی منتشر شده است.

۵.نشر ثالث همواره تلاش می‌کند حضوری پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در اروپا و آسیا داشته باشد. از جمله می‌توان به شرکت در نمایشگاه فرانکفورت، سوئد، چین و ژاپن اشاره کرد. هدف از شرکت در این مجامع تبادل فرهنگی و ارائه چهره‌ای فرهنگی از ایران بیان شده است.

۶. در سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب، کتابفروشی و مجموعه فرهنگی نشر ثالث با مساحت ۸۰۰ متر مربع در خیابان کریم‌خان زند افتتاح شد.

۷. مجموعه فرهنگی ثالث شامل ۳ طبقه است. در طبقه اول نوشت‌افزار و کتاب‌ به فروش می‌رسد. ‌طبقه دوم مجموعه دارای بخش موسیقی، فروش صنایع دستی و کافه کتاب ثالث است. سرانجام در طبقه سوم گالری هنری و سالن اجتماعات قرار دارند. در این طبقه برنامه‌های رونمایی و نقد و بررسی کتاب، گفتگوهای فرهنگی، برگزاری گرامیداشت و … انجام می‌شود.

۸. کتاب هزار خورشید تابان نوشته خورشید تابان، بادبادک باز اثر خالد حسینی و کتاب حرمسرای قذافی از معروف‌ترین کتاب‌های نشر ثالث هستند.

۹. نشر ثالث با خرید حق کپی‌رایت ناشران بین‌الملی سعی‌میکند موجب فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه باشد.

۱۰. تولید کتاب باکیفیت در کنار معرفی و عرضه مناسب کتاب مهمترین اهداف نشر ثالث هستند.

۱۱.  فروشگاه اینترنتی کتاب ثالث برای تسهیل خرید کتاب برای مخاطبان در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد. علاوه بر سایت از طریق اپلیکیشن کتابخوان نشر ثالث نیز امکان خرید کتاب وجود دارد. در این اپلیکیشن نسخه الکترونیکی کتاب‌ها با رعایت حقوق پدیدآورندگان ارائه می‌شود.

۱۲. به زودی شعبه دیگری از نشر ثالث با مساحت هزار متر مربع در مجموعه ایران مال افتتاح خواهد شد. طراحی فروشگاه با تاثیر از انتشارات و کتابفروشی‌های اروپایی انجام شده است. نثر ثالث تلاش کرده است در فهرست‌بندی موضوعی و چیدمان قفسه‌ها، تاکید بر عرضه کتب مرجع، ایجاد بخش ویژه کودک و نوجوان، کافه کتاب و… استانداردهای جهانی را رعایت کند.

مرتبط با : نشر ثالث
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز