هزینه گزاف برای بازسازی هواپیمای اکراینی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بزرگترین هواپیمای جهان که در اوکراین معدوم شد بازسازی می‌شود. این هواپیما توسط نیروهای روسی در اوایل درگیری با اوکراین منهدم شد.

به گزارش کاماپرس، طبق بیانیه‌ای که توسط شرکت دولتی آنتونوف در فیسبوک منتشر شده است، کار طراحی برای هواپیمای این شرکت آغاز شده است. این هواپیمای باری که آنتونوف-۲۲۵ نام دارد و در زبان اوکراینی تحت عنوان «مریا» (به معنای رؤیا) از آن یاد می‌شود، تا پایان یافتن جنگ اوکراین و روسیه وارد فاز بازسازی نخواهد شد و جزئیاتی از آن ارائه نمی‌شود.

موانع زیادی برای بازسازی آنتونوف-۲۲۵ بر سر راه هستند. تخمین زده می‌شود فقط برای تهیه بال‌های 88 متری این هواپیما به مبلغی بالغ بر 500 میلیون دلار نیاز است که به زودی بر این مبلغ نیز افزوده خواهد شد.  بایدبه این نکته نیز توجه داشت که اقتصاد اوکراین تحت فشار شدید قرار دارد و با توجه به مشکلات تأمین برق به دلیل جنگ با روسیه، مشخص نیست که این پروژه چگونه از لحاظ مالی حمایت شود.

شرکت دولتی صنایع جنگ‌افزاری اوکراینی به نام «اوکروبورنپروم» که شرکت آنتونوف نیز از زیر مجموعه‌های آن است، پس از انهدام هواپیمای آنتونوف-۲۲۵ اعلام کرد که ساخت مجدد این هواپیما بیش از پنج سال به طول می‌انجامد و بالغ بر 3 میلیارد دلار هزینه دارد. نکته مهم اینکه فقط 30 درصد از اجزای هواپیمای منهدم‌شده را می‌توان در ساخت هواپیمای جدید استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز