هزینه و زمان دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا-کاماپرس
لست سکند

کشور آمریکا دارای تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی عالی است و دانشجویان بعد از گرفتن پذیرش، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند. ویزای تحصیلی از ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا محسوب می‌شود و دانشجویان برای تحصیل در هر مقطع که بیش از شش ماه طول بکشد، نیاز به ویزای تحصیلی دارند؛ با این حال برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا لازم است که متقاضیان مدارک مختلف را آماده‌ کنند و هزینه‌های متعددی بپردازند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هزینه‌ها و مراحل دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا پرداخته است.

مراحل تعیین وقت در سفارت آمریکا

متقاضیان برای تعیین وقت سفارت آمریکا در ابتدا لازم است که فرم DS-160 را کامل کنند و پس از آن به صورت اینترنتی و در سایت سفارت آمریکا، در کشور مورد نظر ثبت‌نام کنند و هزینه‎های مربوط به سفارت را پرداخت کنند. در این بخش، افراد می‌تواننند وقت‌های سفارت را مشاهده و وقت مورد نظر خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان باید با توجه به کشور انتخاب‌شده، اطلاعات فرم DS-160 را تکمیل کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا-کاماپرس

هزینه‌ تعیین وقت در سفارت آمریکا

هزینه تعیین وقت سفارت با توجه به کشوری که متقاضیان انتخاب می‌کنند، متفاوت است. سفارت‌های اصلی آمریکا در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات قرار دارند. سفارت‌ کشورهای عمان، قطر، پاکستان و جمهوری آذربایجان نیز سفارت‌های فرعی آمریکا محسوب می‌شوند. تنها تفاوت سفارت‌های اصلی و فرعی این است که سفارت‌های فرعی ممکن است کارمند فارسی‌زبان نداشته باشند و در نتیجه، مصاحبه در سفارت‌های فرعی به زبان انگلیسی خواهد بود که هزینه این کار بین 230 تا 280 دلار (11 میلیون تا 14 میلیون تومان) متغیر است.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضیان برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به آماده کردن اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه و پاسپورت‌های قبلی، اصل شناسنامه و کارت ملی با ترجمه انگلیسی رسمی و دو قطعه عکس تمام رخ 5×5 جدید با زمینه سفید دارند. ارائه اصل سند ازدواج یا طلاق و اصل کارت پایان خدمت با ترجمه انگلیسی رسمی نیز برای گرفتن ویزا لازم است. تاییدیده وقت سفارت آمریکا، تاییده نهایی فرم DS-160، رسید پرداخت sevis fees، مدارک مالی متقاضی یا مدارک مالی حمایت‌کننده و رزومه تحصیلی از سایر مدارکی است که افراد برای گرفتن ویزای تحصیلی از پیش باید آماده کنند.

راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی آمریکا-کاماپرس

هزینه sevis fees

هزینه پرداختی sevis fees برای ویزای F1 و M1، 380 دلار معادل 19 میلیون و 480 هزار تومان است. همچنین پرداخت sevis fees برای ویزای J1، 250 دلار و معادل 12 میلیون و 816 هزار تومان است.

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا

چهار نوع ویزای تحصیلی مختلف برای آمریکا با توجه به سن و شرایط متقاضی صادر می‌شود.

ویزای  F1 رایج‌ترین و محبوب‌ترین ویزای تحصیلی است که برای متقاضیان ورود به دانشگاه صادر می‌شود. یکی از مزیت‌های این ویزا، امکان پیوستن همسر و فرزند زیر 21 سال متقاضی است و به آنان ویزای تحصیلی  F2  تعلق می‌گیرد.

ویزای B2 معمولا برای متقاضیانی که قصد گذراندن یک دوره تحصیلی کوتاه‌مدت و شش ماهه دارند، صادر می‌شود. البته این ویزا امکان پیوستن همراه به متقاضی ندارد.

ویزای  M1 برای افرادی که تمایل به گذراندن یک دوره تحصیلی با ماهیت غیر آکادمیک دارند، مناسب است. با این ویزا، افراد می‌توانند در یک موسسه فنی و حرفه‌ای یا غیرآکادمیک تحصیل کنند. با این حال، این ویزا قابلیت پیوستن همراه به متقاضی دارد.

ویزای J1 به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد تحقیق در موضوع علمی یا تدریس دوره آموزشی در آمریکا دارند. به این ویزا اصطلاحا ویزای فرصت مطالعاتی نیز گفته می‌شود.

آیا برای گرفتن ویزای دانشجویی آمریکا نیاز به ارائه مدارک مالی است؟

دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی در آمریکا نیاز به ارائه مدارک مالی دارند؛ در غیر این صورت، متقاضیان باید مدارک اسپانسر مالی پدر یا مادر را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.

ویزای تحصیلی آمریکا-کاماپرس

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چه مدتی طول می‌کشد؟

این مورد با توجه به نظر آفیسر (مامور سفارت) مصاحبه‌کننده متفاوت است و می‌تواند از یک روز تا چند ماه طول بکشد. متقاضیان در صورتی که بتوانند آفیسر پرونده خود را با مدارک قوی مالی و شغلی متقاعد کنند، ممکن است درخواست ویزای آن‌ها به سرعت تایید شود.

دریافت آسان ویزای تحصیلی با سفر هالیدی

“سفر هالیدی”، مجموعه‌ای معتبر در زمینه گردشگری و مشاوره اخذ ویزا است که خدمات ویژه‌ای در زمینه دریافت ویزای تحصیلی آمریکا عرضه می‌کند. این مجموعه با ارائه خدمات اینترنتی باعث کاهش رفت‌وآمدهای اضافی متقاضیان برای دریافت ویزا می‌شود و روند آن را ساده‌تر می‌کند. همچنین این مجموعه به متقاضیان کمک می‌کند که هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا را به صورت مستقیم و بدون نیاز به کردیت کارت  (کارت اعتباری) پرداخت کنند. افراد برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌توانند از خدمات این مجموعه به آدرس اینترنتی https://safar.holiday استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز