هزینه زندگی کارگران به 9 میلیون تومان رسیده!

تور لحظه آخری-کاماپرس

شورای عالی کارگری هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری را تقریبا 8 میلیون و 979 هزار تومان اعلام کرد. این مبلغ نسبت به دی ماه سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، طی گفت و گویی با ایسنا اعلام کرده که هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری تقریبا به 9 میلیون تومان در ماه رسیده است. ابوی بیان کرده؛ در جلسه‌ای که با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد مبلغ مذکور به دست آمد. در این جلسه مشخص شد که 36 درصد از این مبلغ به مواد غذایی و خوراکی تعلق دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

64 درصد هزینه سبد معیشت هم مختص هزینه مسکن و اجاره بها، درمان، آموزش، تفریحات و … است. این مبلغ تقریبا به 5 میلیون و 693 هزار تومان می‌رسد.

تشکیل این جلسات و تعیین سبد کارگران برای مشخص شدن دستمزد آن‌ها در سال 1401 است. به همین منظور علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرده که این وزارتخانه تلاش می‌کند با اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی، هر چه سریع‌تر سبد معیشت خانوار را اعلام کند تا رقم مزد 1401 کارگران به دست آید.

دستمزد کارگران چه زمانی مشخص خواهد شد؟

تاکنون رقم هزینه سبد معیشتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 2 میلیون تومان بالا رفته است. جلسه بعدی شورای عالی کار در هفته سوم اسفندماه برگزار خواهد شد. در این جلسه اعضای شورا بر مبنای ماده 41 قانون کار و نرخ تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی و در نهایت هزینه سبد معیشت کارگران که در جلسه اخیر شورا به دست آمد، گفت و گوها را درباره دستمزد 1401 آغاز خواهند کرد. به نظر طی جلسه اسفندماه شرایط دستمزد سال 1401 مشخص خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز