هزینه تحصیل در چین چقدر است؟

لست سکند

چین به عنوان سومین مقصد پرجمعیت تحصیلی دنیا پس از آمریکا و انگلیس شناخته می‌شود. تعداد زیادی از دانشگاه‌های این کشور در رنکینگ جهانی از جایگاه خوبی برخوردارند و به همین دلیل، هر ساله به تعداد متقاضیان پذیرش تحصیل در چین افزوده می‌شود. در حال حاضر، بیش از 500 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هزینه تحصیل در چین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متقاضیان است. اما خوشبختانه هزینه تحصیل در چین بسیار مناسب‌تر از اغلب کشورهای اروپایی است. ضمن آن که دولت چین، اجازه کار به دانشجویان بین‌المللی را در حین تحصیل می‌دهد. بنابراین، دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق جبران کنند. در ادامه این مطلب، جزئیات هزینه تحصیل در چین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مزایای تحصیل در چین

دانشجویانی که علاقه دارند تا از دانشگاه‌های چین، پذیرش بگیرند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی نیز استفاده کنند. هم‌اکنون، بیش از 4 هزار نوع بورسیه تحصیلی چین در دسترس است. در نتیجه، برخی از دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به صورت کاملاً رایگان در چین به تحصیل بپردازند. همچنین، دانشجویان می‌توانند به هر دو زبان چینی و انگلیسی در این کشور، ادامه تحصیل بدهند. چین از تنوع و تعداد دانشگاه و رشته‌های تحصیلی زیادی برخوردار است. ضمن آن که حداقل 6 دانشگاه چین در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا حضور دارد. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در چین از دیگر مزایای تحصیل در این کشور محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی چین

به طور کلی، مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه تاثیر زیادی در هزینه‌ شهریه تحصیلی شما دارد. شهریه دانشگاه‌های دولتی چین معمولاً پایین‌تر از دانشگاه‌های خصوصی است. این شهریه برای دوره کارشناسی حدود 300 تا 750 دلار در سال است. شهریه و هزینه تحصیل در چین برای مقاطع بالاتر، بیشتر خواهد بود؛ اما همچنان نسبت به سایر دانشگاه‌های خوب دنیا ارزان‌تر است. در ادامه، شهریه سالانه برخی از بهترین دانشگاه‌های دولتی چین در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود؛

دانشگاه چینهوا: 4500 دلار

دانشگاه پکن: 4000 دلار

دانشگاه فودان: 3300 دلار

دانشگاه شانگهای جیائوتنگ: 4400 دلار

لازم به ذکر است که کسانی که مدرک زبان چینی یا انگلیسی ندارند، می‌توانند در دوره‌های زبان در چین شرکت کنند. شرکت در این دوره‌ها هزینه دارد اما هزینه تحصیل در چین بدون مدرک زبان، تفاوت چندانی با هزینه تحصیل همراه با مدرک ندارد. به طور کلی، هزینه دوره زبان چینی در دانشگاه‌های چینی حدود هزار دلار برای هر ترم تحصیلی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی چین

شهریه سالانه دانشگاه‌های خصوصی چین از 8 هزار یوآن آغاز می‌شود. متقاضیان حتی می‌توانند در برخی از دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شهرهای چین به تحصیل بپردازند. چنانچه بودجه کمی برای پرداخت هزینه تحصیل در چین دارید، می‌توانید از دانشگاه‌های کم هزینه مانند دانشگاه ملی سامارا، دانشگاه بیجینگ یا دانشگاه نانجینگ پذیرش بگیرید.

تحصیل در چین-کاماپرس

شرایط و هزینه ویزای تحصیلی چین

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی چین ابتدا باید نامه پذیرش از دانشگاه را دریافت کنند. این نامه به همراه سایر مدارک (پاسپورت، شناسنامه، عکس و…) به سفارت چین در کشور محل زندگی خود ارسال کنند. همچنین، متقاضیان این ویزا به اثبات تمکن مالی و مدرک معتبر زبان (چینی یا انگلیسی) هم نیاز دارند. پس از آن که درخواست ویزا تایید شد، یک نامه از طرف سفارت چین به دانشجو ارسال می‌شود. در مرحله بعدی، او باید برای انجام مصاحبه حضور با افسر ویزا تعیین وقت انجام بدهد. نقص مدارک، عدم اثبات تمکن مالی، نداشتن بیمه و… ممکن است باعث ریجکتی ویزای تحصیلی شما شود. لازم به ذکر است که برای اخذ این ویزا باید 100 الی 150 دلار بپردازید.

هزینه‌های زندگی در چین

هزینه زندگی در چین به شهر و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. به طور کلی، زندگی در پایتخت چین یعنی شهر پکن نسبت به سایر شهرها هزینه بیشتری دارد. در جدول زیر، برخی از هزینه‌های رایج زندگی در چین را مشاهده می‌کنید؛

بلیط تک سفره وسایل حمل و نقل عمومی 0.31 الی 0.78 دلار
اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر در پکن 1222 دلار
اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر در هانگژو 583 دلار
خرید اینترنت ۶۰ مگابایت در پکن 23 دلار
خرید مواد غذایی ماهانه 170 الی 200 دلار
بیمه 60 دلار (6 ماهه)
کتاب، لوازم تحریر و وسایل تحصیل 30 الی 50 دلار برای هر ترم

مهاجرت تحصیلی به چین با کمترین هزینه

چنانچه قصد تحصیل در چین یا به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید به وبسایت  omidarvisa.com مراجعه یا با مشاوران مجرب مجموعه «های مهاجر» مشورت کنید. های مهاجر با بیش از 11 سال سابقه در اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی برای متقاضیان، تاکنون توانسته بیش از 3800 اپلای موفق انجام دهد. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 91001016-021تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : امیدار ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز