هر آنچه باید درباره استفاده از تردمیل در دوران بارداری بدانید

تردمیل-کاماپرس

پیاده روی و دویدن بر روی تردمیل یک ورزش هوازی و تمرین قلبی و عروقی برای زنان باردار است. دویدن عملکرد ریه و قلب را در زمان بارداری تقویت کرده و آرامش روحی و نشاط را به وجود می‌آورد.

مهمترین سوال زنان باردار این است که آیا می‌توانند از تردمیل استفاده کنند؟

به گزارش کاماپرس به نقل از جیم لند، در این مطلب به بررسی فواید و روش صحیح استفاده از تردمیل در دوران بارداری می‌پردازیم؛

در جواب پرسش بالا باید بگوییم بله زنان باردار هم می‌توانند از تردمیل استفاده کنند، اما به شرط رعایت نکات اصولی و دستورات پزشک متخصص. دویدن بر روی تردمیل، امن ترین تمرین ورزشی در دوران بارداری است. دویدن و پیاده‌روی بر روی تردمیل برای کنترل اضافه وزن کاذب اجتناب‌ناپذیر، قند خون و فشار خون بسیار مفید است. اصلا اهمیتی ندارد که مادر در زمان قبل از بارداری تمرینات ورزشی انجام داده یا نداده باشد. همه زنان باردار می‌توانند از این دستگاه استفاده کرده و از بروز برخی از مشکلات جلوگیری کنند.

ورزش با تردمیل در سه ماهه اول بارداری

استفاده از تردمیل در دوران بارداری، به خصوص در سه ماهه اول بارداری و برای بانوانی که فرزندان اول خود را باردار هستند، باید همراه با رعایت اصول درست باشد؛ مادر ابتدا باید از پیاده روی آهسته شروع کرده و به صورت آهسته سرعت را افزایش بدهد. مهم‌ترین نکته برای افزایش سرعت این است که، سرعت را  تا حدی زیاد کرده که فقط تعداد ضربان قلب بالا برود، و بتواند به راحتی در حین پیاده‌روی صحبت کند. استفاده از تردمیل موجب شده که زنان باردار زایمان راحت‌تر و دوران نقاهت بعد از زایمان کوتاه‌تری داشته باشند.

آریاک سفر

پیاده‌روی سرعتی با استفاده از تردمیل در دوران بارداری، کمک شایانی به متعادل نگه داشتن قند خون، چربی خون، فشار خون، ضربان قلب و تنفس می‌کند.

اصول صحیح استفاده از تردمیل در دوران بارداری

برخی از نکاتی که در هنگام استفاده از تردمیل در دوران بارداری باید رعایت شود، به این ترتیب است:

* اولین قدم برای استفاده از تردمیل پوشیدن کفش و سینه‌بند مناسب در دوران بارداری است. اگر مادر کفش مناسبی برای تمرین ورزشی انتخاب نکند، به جای کمک به سالم نگه داشتن وضعیت جسمانی خود، باعث تورم بیشتر و گرفتگی عروق و عضلات پاهایش می‌شود.

*استفاده از سینه‌بند مناسب در هنگام ورزش با تردمیل نیز، برای جلوگیری از شل شدگی عضلات سینه و وارد نشدن فشار اضافی به قلب و معده است.

* نکته بعدی این است که شیب را به سرعت ترجیح دهید؛ یعنی هرگز پیاده‌روی با سرعت بالا در سطح صاف را  نمی‌توان جایگزین پیاده‌روی آهسته در سطح شیب‌دار کرد. پیاده روی با سرعت کم ولی در شیب ملایم، موجب حفظ نقطه ثقل و تعادل بدن مادر باردار می‌شود. در این دوران نقطه ثقل بدن تغییر کرده و به پایین کشیده می‌شود؛ پس برای حفظ تعادل بدن پیاده روی و دویدن با سرعت کم در شیب ملایم توصیه شده است.

* برای انجام ورزش راحت و امن حتماً لازم است که مادر از زمان شروع  تمرینات ورزشی، دستگیره‌های تردمیل را گرفته و بعد از به تعادل رسیدن کامل، دستگیره‌ها را رها کرده و برآمدگی شکم را بغل کند. هنگام استفاده از تردمیل در دوران بارداری هر زمان که مادر دچار تنگی نفس یا ضعف جسمانی شد، بلافاصله باید دستگاه را خاموش کرده و ورزش را متوقف کند. همراه داشتن یک بطری آب ولرم و نوشیدن آن هر چند دقیقه یک‌بار، کمک می‌کند بدن به دلیل تعریق زیاد دچار کم‌آبی نشود.

* مناسب‌ترین برنامه ورزشی برای زنان باردار، ورزش به صورت اینتروال است. زیرا میانه‌روی و تکرار و تمرین بیشترین کمک را به خانم‌های باردار می‌کند. خانم‌ها برای استفاده از تردمیل در دوران بارداری هر هفته، سه روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده و مانند سایر ورزش‌ها ۵ دقیقه اول بدن را گرم و پنج دقیقه آخر بدن را خنک کنند.

* مادر هرگز نباید در آخر تمرین، قبل از ایست کامل تردمیل، پا را بر روی سطح ثابت بگذارد. برای پیاده شدن از تردمیل نیز حتما لازم است که دستگیره‌ها را گرفته و فشار بدن خود را بر روی آنها بیندازد. در نهایت اینکه استفاده از تردمیل در دوران بارداری برای مادرانی که می‌خواهند دوران بارداری، زایمان و دوران بعد از زایمان راحت تری داشته باشند، بسیار کارآمد و مفید است.

مشاوره برای خرید تردمیل

مشاوره و کمک گرفتن از یک متخصص برای خرید تردمیل مناسب و مطابق وزن و شرایط جسمانی نباید هرگز فراموش شود. برای کمک گرفتن از مشاوران در حال حاضر، می توان به راحتی در اینترنت جستجو کرده و مشاوره یا مرکز مشاوره مطلوب خود را یافت.

همچنین مجموعه جیم لند که یک فروشگاه و مرکز مشاوره آنلاین ورزشی است، می‌تواند به خانم‌های باردار برای خرید تردمیل و روش صحیح استفاده از تردمیل در دوران بارداری راهنمایی و مشاوره بدهد. مشاوران این مجموعه به صورت تلفنی و مشاوره در سایت، آماده پاسخگویی به سوالات و پرسش‌ها هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : جیم لند
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز