هرآنچه باید درمورد فناوری ارتقای کیفیت تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ بدانید

تلویزیون سامسونگ-کاماپرس
لست سکند

وقتی درمورد تلویزیون صحبت می‌شود، اولین فکر که از ذهن می‌گذرد، کیفیت تصویر است. طبیعی است که با خرید تلویزیون، خریدار انتظار بهترین کیفیت تصویر را با وضوح سخت‌افزاری تلویزیون داشته باشد. تلویزیون‌ها و به‌طورکلی نمایشگرها، با دریافت اطلاعات فیلم یا تصاویر دریافتی، اقدام به پردازش و پخش آن‌ها می‌کند. در مرحله پردازش، به دلایل مختلف ممکن است Downscaling رخ‌داده و بزرگی و وضوح تصاویر نمایش‌داده‌شده کاهش یابند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ با فناوری Upscaling جدید خود که از هوش مصنوعی اختصاصی بهره می‌برد، این عمل را به‌جای نقطه‌ضعف، به نقطه قوت تلویزیون‌های خود تبدیل کرده و می‌تواند تصاویر دریافتی را بعد از پردازش حتی با کیفیت و وضوح بیشتری نمایش دهد.

بیشتر بخوانید:

AI Upscaling چیست؟

همان‌طور که مختصراً توضیح داده شد، تلویزیون‌های جدید سامسونگ قادر به افزایش کیفیت و وضوح تصاویر دریافتی به 4K یا حتی 8K هستند؛ فارغ از کیفیت و وضوح تصاویر دریافتی. این بدین معنی است که حتی اگر فیلم سینمایی موردعلاقه شما سال‌ها پیش تولید شده باشد، این تلویزیون‌ها با فناوری AI Upscaling می‌توانند همان فیلم را با هوش مصنوعی پردازش کرده با وضوح 8K به شما نشان دهد.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر، تصاویری که بسیار کوچک‌تر از نمایشگرها هستند، به‌جای اینکه در کادر پیکسل‌های سیاه قرار گیرند یا با کیفیت وحشتناکی پخش شوند، با کیفیت 4K یا 8K – بسته به وضوح صفحه‌نمایش – قایل پخش هستند. همچنین شبکه‌های تلویزیونی ورزشی، فیلم و غیره که با کیفیت SD یا نهایتاً HD مخابره می‌شوند، حالا با این فناوری جدید، قابلیت مشاهده با کیفیت شگفت‌انگیز 8K را نیز خواهند داشت. با این فناوری همه می‌توانند فارغ از کیفیت محتوای تولیدشده، از کیفیت حداکثری تصاویر لذت ببرند.

تلویزیون سامسونگ - کاماپرس

AI Upscaling در تلویزیون‌های سامسونگ

سامسونگ با معرفی تلویزیون‌های Neo QLED جدید خود در سال 2021، و در کنار آن پردازنده‌های Neo Quantum، استفاده از فناوری ارتقای کیفیت تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خریداران این تلویزیون‌ها ممکن کرد. پردازنده Neo Quantum 8K و فناوری AI Upscaling از ۲۰ شبکه عصبی تشکیل شده است که ارتقای خاصی را انجام می‌دهند. برای هر شرایط دیداری بهینه می‌شود و با یادگیری خودکار صحنه به صحنه، محتوا را بهبود می‌بخشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر وضوح ویدئوی موردنظر مخاطب HD با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل باشد، این پردازنده با فناوری ذکر شده قادر خواهد بود تا با بررسی فریم به فریم ویدئو و پردازش آن‌ها، پیکسل‌های تصویر خروجی نمایش‌داده‌شده را تا وضوح 8K با کیفیت ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ بالا ببرد. در واقع مخاطب ویدئوی HD را مشاهده نکرده و کیفیت نمایش‌داده‌شده به او، کیفیت شگفت‌انگیز 8K خواهد بود.

البته این افزایش کیفیت تنها ویژه ویدئوها نبوده و بازی‌ها نیز می‌توانند با این قابلیت، جانی تازه و کیفیتی خارق‌العاده بگیرند. این قابلیت به ارتقای کلی تجربه بصری مخاطبان کمک می‌کند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز