هرآنچه باید درباره وام های بانک خاورمیانه بدانید

لست سکند

تسهیلات بانکی یکی از راه‌های مناسب برای کنترل نقدینگی سرگردان در سطح جامعه و رشد و توسعه اقتصادی است. اکثر بانک‌های کشور نیز پس از تجهیز به منابع از طریق حقوق صاحبان سهام و انواع سپرده‌ها، آن‌ها را در راستای اهداف خود مانند تامین نیازهای مالی مشتریان به مصرف می‌رسانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک خاورمیانه نیز با هدف اجرای بانکداری شرکتی در کنار ارائه تسهیلات عمومی به فعالان اقتصادی، مجموعه‌ای از تسهیلات را بر اساس نیازمندی‌های مشتریان به آن‌ها اعطا می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کاماپرس در ادامه این مطلب به بررسی انواع تسهیلات و وام های بانک خاورمیانه می‌پردازد.

راز آسمان پایتخت

تامین مالی کوتاه مدت

۱. تامین مالی خرید مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی

بانک خاورمیانه در راستای تامین احتیاجات سرمایه‌ای واحدهای تولیدی و خدماتی، به تامین وسایل تولید، ماشین آلات و تاسیسات برای طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی، معدنی می‌پردازد. این تسهیلات از طریق وجوهی که صاحبان وجه نزد بانک خاورمیانه به ودیعه می‌سپارند، تامین می‌شود.

۲. تامین مالی فروش و حساب های دریافتنی

بانک خاورمیانه این تسهیلات را در اختیار فروشندگان مواد اولیه، کالاها و خدمات در عوض تاییدیه فاکتورهای ارسالی از طرف خریداران قرار می‌دهد. مطابق این روش، فروشندگان  از طریق فاکتورهای فروش کالاهای خود به فروشگاه‏‌ها و خریداران دارای رتبه اعتباری تایید شده نزد بانک، اقدام به دریافت اعتبار از بانک خاورمیانه می‌کنند، و بانک کالاها و خدمات موضوع فاکتور را در ازای اسناد وصولی مربوطه با توجه به سررسیدهای مشخص شده به فروشنده می‌‏پردازد.

۳. تامین مالی سرمایه در گردش

بانک خاورمیانه با هدف تامین سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی از جمله بازرگانی، خدماتی و تولیدی، به ارائه تسهیلات کوتاه مدت و حداکثر یکساله با توجه به چرخه نقدینگی می‌پردازد.

۴. تامین مالی ریال برای واردات

بانک خاورمیانه این تسهیلات  را در اختیار واحدهای اقتصادی از جمله واحدهای تولیدی و بازرگانی که در زنجیره تامین خود نیازمند واردات هستند قرار می‌دهد و با ارائه تسهیلات ریالی کوتاه مدت به تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها می‌پردازد.

از جمله دیگر تسهیلات اعطایی بانک خاورمیانه می‌توان به تسهیلات امور بازرگانی، تسهیلات گسترش فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی، تسهیلات خرید ماشین آلات، تاسیسات و تجهیزات و وسایل کار برای واحدهای تولیدی و خدماتی اشاره کرد.

تسهیلات خرید مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار مورد نیاز واحدهای تولیدی، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق پیش خرید محصولات تولیدی آنان، خرید و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز اعطای تسهیلات ویژه برای تامین محل و دفتر کار از دیگر تسهیلات مالی کوتاه مدت بانک خاورمیانه محسوب می‌شوند.

تامین مالی بلند مدت

تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی ارزی و ریالی

بانک خاورمیانه با هدف تمرکز بر ارائه خدمات به اشخاص حقوقی و صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور و رفع نیازهای واحدهای تولیدی تاسیس شده و در همین راستا به پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در چارچوب قراردادهای عاملیت و سپرده گذاری اقدام کرده است. این تسهیلات به شرح زیر است:

۱. تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی

نرخ سود این تسهیلات ارزی برای بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی 6 درصد در سال و سایر بخش‌ها به میزان سه و نیم درصد در سال است. ضمنا مدت لازم برای دوره اجرا تا بهره‌برداری آزمایشی از طرح‌ها‌ حداکثر سه سال، دوره تنفس حداکثر شش  ماه و دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر پنج سال است.

۲. تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی

نرخ سود تسهیلات ریالی به روش سپرده گذاری منابع ریالی صندوق در بانک برای اعطای تسهیلات بخش‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری چهارده درصد، برای بخش صنعت و معدن شانزده درصد و برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی یازده درصد است.

تسهیلات سندیکایی

بانک خاورمیانه در تسهیلات سندیکایی به اعطای تسهیلات در قالب عقودی ازجمله مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و سلف و یا ایجاد تعهدات از روش‌هایی مانند گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌نامه، در چارچوب قرارداد و شرایط مورد توافق با متقاضی و با مشارکت چند موسسه اعتباری اقدام می‌کند.

در این روش تامین مالی بانک با متقاضی در مورد منابع مالی مورد نیاز و توانایی او برای بازپرداخت تسهیلات و نرخ سود آن مذاکراتی انجام می‌دهد و در صورت موافقت بانک مجموعه‌ای از اطلاعات در مورد وضعیت اعتباری مشتری، موارد مصرف تسهیلات، شرایط تسهیلات، امکان سنجی طرح پیشنهادی و … را به همراه دعوت نامه برای مؤسسات اعتباری که احتمال مشارکت آن‍‌ها در اعطای تسهیلات وجود دارد، ارسال می‌کند.

گفتنی است بانک خاورمیانه این تسهیلات را در قالب عقودی چون مضاربه، مشارکت مدنی، مرابحه، جعاله و خرید دین اعطا می‌کند.

مرتبط با : بانک خاورمیانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز