هرآنچه باید درباره نخستین خودرو برقی ایرانی، یوز، بدانید

طی هفته گذشته، تصویری از تردد خودرویی برقی در خیابان‌های تهران منتشر شد و واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، یک روز پیش از انتشار تصویر این خودرو که گویا نخستین خودروی برقی ایرانی است، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دریافت مجوز شماره‌گذاری برای نخستین خودروی برقی ایرانی خبر داد.

وی گفت: خودروی برقی ایرانی مجوز شماره‌گذاری و پلاک گرفته و به زودی وارد خیابان‌ها می‌شود. همچنین ادامه داد: ۵ سال زمان برد تا استانداردهای این خودرو اخذ شود در حالی که خودروهای خارجی به راحتی مجوز ورود به بازار را دریافت می‌کنند.

آریاک سفر

قیمت اولین خودروی برقی ایرانی

نخستین خودرو برقی ایرانی هنوز عرضه گسترده نشده است، اما به گزارش تجارت‌نیوز، نرخ تخمینی آن 600 میلیون تومان برآورد می‌شود.

این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

یوز برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد. گفتنی است که که طول این خودرو ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد.

به‌روزترین اخبار بازار خودرو را بخوانید:

کدام‌ خودروساز تولید‌کننده نخستین خودروی برقی ایرانی است؟

به گزارش دنیای اقتصاد، از سال ۹۳ سه استراتژی برای تولید خودروی برقی  توسط خودرو‌سازان کشور تعریف شد؛ استراتژی اول انجام پروژه تولید خودروی برقی روی پلت‌فرم موجود خارجی، استراتژی دوم تولید خودروی برقی با طراحی پلت‌فرم از ابتدا و با حداقل تیراژ اقتصادی سالانه ۱۰ هزار دستگاه و استراتژی آخر نیز انجام پروژه تولید خودروی برقی روی پلت فرم موجود داخلی بود. اما هیچ یک از استراتژی‌های تعریف شده برای تولید و توسعه خودروهای برقی اجرایی نشد که دلیل اصلی نیز به دولتی بودن و انحصار صنعت خودرو در کشور برمی‌گردد.

حالا اما معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری متولی ساخت خودروی برقی شده است. در همین زمینه پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اظهار تاسف از اینکه متولیان اصلی -خودروسازان- سراغ تولید خودروهای برقی نرفته‌اند، گفت که معاونت علمی از زمان دولت قبل این کار را شروع کرد و اکنون با جدیت در حال پیگیری آن است.

وی در ادامه تاکید کرد که این معاونت یک پروژه طرح کلان ملی در زمینه موتور برقی electric engine دارد و وقتی چنین موتوری داشته باشیم در همه وسایل نقلیه ازجمله اتوبوس، مترو، خودرو و وسایل نقلیه دیگر قابل استفاده خواهد بود.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز