نگاهی به رقابت 20 ساله ابر ثروتمندان جهان در کمتر یک دقیقه + فیلم

لست سکند

بررسی روند کسب عنوان ثروتمندترین مرد جهان طی 20 سال اخیر نشان می‌دهد، در رقابت بین مالکان صنایع سنگین، تولیدکنندگان نرم افزار، اداره‌کنندگان فروشگاه‌های زنجیره ای، لوکس‌فروشان، سرمایه‌گذاران بازارهای بورس و … نهایتا مالک یک خرده‌فروشی آنلاین به صدر این فهرست آمده است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اطلاعاتی که منابع مختلف از جمله «فوربس» منتشر کرده‌اند جف بزوس بنیان گذار و سهامدار عمده سایت آمازون طی فقط 5 سال –  2015 تا 2020 – به صدر این رتبه‌بندی رسیده است.

بزوس ؛ برنده بزرگ تشخیص آینده خرید اینترنتی

بزوس 56 ساله، آمازون را 26 سال قبل در حالی تاسیس کرد که تقریبا هیچکس با او درباره آینده درخشان خریدهای اینترنتی موافق نبود! آنچه بعدها روی داد نشان داد بزوس در مورد تمایل مردم به خرید آنلاین اشتباه نمی‌کرده و این تشخیص دقیق و هوشمندانه از وی یک سوپرمیلیاردر ساخت. ثروت بزوس در حال حاضر 113 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

بیل گیتس ؛ ثروتمندی که شمایل ثروتمندان اسطوره ای را شکست

راز آسمان پایتخت

با وجود آن که جف بزوس جای بیل گیتس را در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان گرفته اما سایه بیل گیتس بر این فهرست بسیار سنگین تر از آن است که جایگاه وی در ذهن مردم جهان با جف بزوس عوض شود. تصویر ذهنی اغلب مردم جهان از ثروتمندترین فرد روی زمین همچنان بیل گیتس است که نشانی از شمایل اسطوره ای ثروتمندان را ندارد و حتی اکنون که پا به سن گذاشته شبیه بچه درس‌خوان هاست! بیل گیتس با ثروتی معادل 98 میلیارد دلار جایگاه دوم خود در فهرست کنونی 10 ثروتمند جهان را بیش از هر چیز ثروت خود را مدیون نرم افزارهای مایکروسافت است که رایانه ها را به ابزارهایی همگانی با کاربری ساده تبدیل کردند.

برنارد آرنو ؛ سبقت از وارن بافت افسانه ای با لوکس فروشی

در رده بندی اخیر فوربس از 10 ثروتمند برتر جهان، برناد آرنو فرانسوی با 76 میلیارد دلار ثروت، از وارن بافت افسانه ای که بهترین سرمایه گذار بورسی جهان نامیده می شود، سبقت گرفته و در رده سوم نشسته است. برنار آرنو از بازار املاک و مستغلات تا صنعت مد هر جا که پا گذاشته بهترین فرصت ها را برای درآمدزایی از آن خود کرده و طی سال های اخیر هم با لوکس فروشی در شرکت LVMH پول پارو کرده است.

7 نفر بعدی این فهرست به ترتیب عبارتند از:

نفر چهارم وارن بافت با ثروتی معادل  68 میلیارد دلار

نفر پنجم لری الیسون با ثروتی معادل 59 میلیارد دلار

نفر ششم آمانچیو اورتگا با ثروتی معادل 55 میلیارد دلار

نفر هفتم مارک زاگربرگ با ثروتی معادل 55 میلیارد دلار

نفر هشتم جیم والتون با ثروتی معادل 55 میلیارد دلار

نفر نهم آلیس والتون با ثروتی معادل 54 میلیارد دلار

نفر دهم راب والتون با ثروتی معادل 54 میلیارد دلار

سه نفر آخر این فهرست از خانواده والتون ها – ثروتمند ترین خانواده جهان – هستند که به عنوان وارثان سام والتون، موسس فروشگاه‌های زنجیره ای وال‌ مارت، عمده سهام این شرکت را در اختیار دارند.

شایان ذکر است 4 تن از اعضای این خانواده 20 سال قبل نیز 4 پله آخر رده بندی ثروتمندترین افراد جهان را در اختیار داشته‌اند. بیل گیتس و وارن بافت نیز تنها افرادی هستند که طی 20 سال گذشته همواره در این فهرست یکی از 4 جایگاه صدر را به خود اختصاص داده‌اند.

مرتبط با : آمازون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز