نکاتی برای انتخاب مجرب ترین وکیل خانواده کرج

وکیل خانواده - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

آخرین آمارهای ارائه شده از ازدواج و طلاق در استان البرز و شهر کرج، حکایت از وقوع شش طلاق به ازای هر 10 ازدواج دارد. بر اساس این آمار، حدود 60 درصد ازدواج‌ها در کرج به طلاق می‌انجامد. استان البرز در بین استان‌­های ایران در زمینه ازدواج در رتبه 30 و در زمینه طلاق در رتبه چهارم قرار گرفته است. کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های مجرب‌ترین وکیل خانواده کرج و نکاتی برای انتخاب وکیل در این حوزه را ارائه کرده است.

وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده به فردی گفته می‌شود که دارای مجوز وکالت پایه یک دادگستری بوده و به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مربوط به خانواده فعالیت می‌کند. وکیل خانواده در دعاوی مربوط به زوجین در کنار یکی از زوج‌ها قرار گرفته و برای بهبود وضعیت مشکلات خانواده یا به انجام رسیدن پرونده شکایت، تلاش می‌کند.

وکلای خانواده در زمینه‌هایی مثل حضانت، نفقه، مهریه و طلاق فعالیت می‌کنند و هر وکیل بسته به سلایق خود می‌تواند در همه یا چند مورد از حوزه­‌های فوق به فعالیت بپردازد. البته برخی از وکلا به صورت تخصصی‌تر فعالیت می‌کنند و در پرونده‌­هایی مانند طلاق، مهریه یا نفقه می‌­توان سراغ آنان رفت.

بیشتر بخوانید:

وکیل خانواده - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

وظایف وکیل خانواده

وظیفه اصلی وکیل خانواده، حمایت از موکل خود در زمینه طلاق، دریافت نفقه، دریافت مهریه، حضانت فرزندان و هر نوع شکایت بر اساس قوانین ازدواج و طلاق است. در واقع وکیل خانواده پس از قبول پرونده باید با در نظر گرفتن تمام جوانب و رعایت منافع موکل خود از طریق حضور در دادگاه یا ایجاد صلح بین طرفین، طرح شکایت را به اتمام رساند.

به دلیل اینکه دعاوی خانواده به خصوصی‌ترین موارد زندگی هر فرد ارتباط پیدا می‌کند، وکیل خانواده باید رازدار و امانتدار اسرار زوج­ها باشد؛ چرا که هر گونه افشای اطلاعات می‌تواند آبروی زوجین را در خطر قرار دهد. همچنین مجرب‌ترین وکیل خانواده می‌بایست در ابتدا مشاوره حقوقی لازم را به زوجین ارائه داده و سپس اقدام به قبول پرونده کند. بیشتر زوج‌ها با حقوق خود آشنایی کامل ندارند و این موضوع در روند پرونده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در دعاوی خانوادگی، توافق بهتر است یا دادگاه؟

یک وکیل خانواده مجرب در اولین اقدام به دنبال ایجاد صلح بین زوجین و توافق بین آنان است. این توافق می‌تواند به ادامه زندگی خانوادگی یا طلاق توافقی بینجامد که ساده‌ترین حالت طلاق در کشور است. طلاق توافقی سبب صرفه‌­جویی در وقت و هزینه موکلین می­‌شود و رضایت بیشتری را به دنبال خواهد داشت. در این روش وکیل با استفاده از تجربه و مهارت خود، پیشنهادهایی را برای صلح بین طرفین ارائه می‌دهد تا از بروز تنش و اختلاف بین آنان در حد ممکن جلوگیری کند و در ادامه، توافقات زوجین به صورت مکتوب و توسط وکیل به دادگاه ارائه شده و معمولا بدون ایراد، پروسه طلاق به پایان می‌رسد.

اما در صورت عدم توافق، مراجعه به دادگاه و پیگیری حقوق موکل از طریق دادگستری، وظیفه نهایی وکیل خانواده است. در این حالت ممکن است پروسه بررسی پرونده و برگزاری جلسات دادگاه طولانی شود، اما وکیل خانواده باید در تمام جلسات دادگاه حضور داشته باشد که تمامی این خدمات توسط وکیل خانواده کرج نیز ارائه می­‌شود.

وکیل خانواده - کاماپرس

چگونگی یافتن بهترین وکیل خانواده کرج

انتخاب بهترین وکیل خانواده کرج می‌تواند از طریق مشاوره با دوستان وآشنایان و تحقیق در اینترنت صورت گیرد. سابقه وکالت و میزان موفقیت وکیل در پرونده‌های پیشین و خوشنامی او نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی این انتخاب باشد. همچنین می‌توان از موسسات حقوقی نیز در این زمینه کمک گرفت. موسسات حقوقی از وکلای باتجربه فعال در حوزه‌های مختلف تشکیل شده و معمولا بعد از یک مشاوره کوتاه، یک وکیل با زمینه تخصصی مورد نیاز به افراد معرفی می‌کنند.

گروه وکلای «کرج وکیل» یکی از بهترین گروه‌های وکالت در این شهر بوده که از حدود 50 وکیل پایه یک دادگستری که بیشتر آن‌ها دارای سابقه قضاوت و عضویت در هیات علمی دانشگاه هستند، تشکیل شده است. برعهده گرفتن انواع امور ثبتی حقوقی، امور کیفری، دعاوی حقوقی، دعاوی مرتبط با خانواده، دعاوی ملکی و دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری از جمله مهم‌ترین خدمات گروه وکلای کرج وکیل است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب بهترین وکیل کرج و استفاده از مشاوره حقوقی می­توانند به وبسایت این گروه به آدرس karaj-vakil.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌ 09426001201 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کرج وکیل
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز