نژاد سگ هایی که بیشترین طول عمر را دارند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سگ‌ها از دیرباز همواره بیشترین آمار حیوانات خانگی را به خود اختصاص داده و در دهه‌های اخیر با توجه به تنهایی بشر، محبوبیت آن‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. درحالی که انتخاب نژاد سگ به عوامل مختلفی بستگی دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از سگ‌هایی نگهداری کنند که طول عمر طولانی داشته باشند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی نژاد سگ‌هایی که بیشترین طول عمر را دارند می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

شیپرک

این نژاد سیاه رنگ، همچنین به‌عنوان «شیطان سیاه کوچک» شناخته می‌شود و طور متوسط ۱۷ سال عمر می‌کند. به دلیل نادر بودن و قیمت بالا، این نژاد چندان در میان صاحبان سگ محبوب نیست اما با قد حداکثر ۳۳ سانتی‌متری، عمر طولانی و آموزش‌پذیری می‌تواند یک انتخاب عالی درنظر گرفته شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

لهاسا آپسو

قدمت این نژاد نسبتا محبوب به هزار سال پیش بازمی‌گردد و رابطه خوبی با دوستان و آشنایان برقرار می‌کند، اما در کنار غریبه‌ها بسیار خجالتی است. این سگ به طور میانگین ۱۶ سال عمر می‌کند و مسن‌ترین لهاسا آپسو تاریخ ۲۹ سال عمر کرد و در سال ۱۹۳۹ درگذشت.

پودل مینیاتوری و عروسکی

به طور کلی هر چقدر اندازه سگ‌ کوچکتر باشد، طول عمر بیشتری دارد، پودل‌ نیز از این قاعده مستثنی نیست و به طور میانگین ۱۶ سال عمر می‌کنند. این نژاد همچنین با داشتن پوشش فرفری و بدن ورزشکار در رتبه پنجم محبوب‌ترین نژادهای سگ قرار دارد.

بیشون فریزه

پوشش سفید و ضد حساسیت، این نژاد را به یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به آلرژی تبدیل می‌کند. بیشون فریز که همچنین با نام‌ بیشون فرایز شناخته می‌شود به طور متوسط ۱۵.۵ سال عمر می‌کند. این نژاد عموما عاشق شیطنت بوده و با آشنا و غریبه صمیمی رفتار می‌کند.

توی تریر منچستر

این نژاد با وجود قد و قامت کوچک به اندازه یک سگ بزرگ انرژی داشته و از تعقیب و گریز و جنب و جوش لذت می‌برد. همچنین با وجود طول عمر میانگین ۱۵.۵ سال به همراهان فوق‌العاده‌ای تبدیل خواهند شد.

تریر استرالیایی

این نژاد کوچک با عمر متوسط ۱۵ سال عاشق وقت گذرانی در کنار اعضای خانواده است. آن‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند و نسبت به سگ‌های دیگر پرخاشگری نشان می‌دهند. به دلیل آموزش پذیری آسان و علاقه به نگهبانی‌ بسیاری از افراد این نژاد را به‌عنوان دوست خود انتخاب می‌کنند.

بوستون تریر

این نژاد به داشتن بدن ورزشکار و جمع و جورش معروف است و مقاومت بالایی دارد. این سگ‌ها همچنین بسیار معاشرتی بوده و به طور متوسط ۱۵ سال عمر می‌کنند. رفتار دوستانه و وزن سبک ۱۱ کیلوگرمی، بوستون تریر را در رتبه ۲۴ محبوب‌ترین سگ‌های خانگی قرار داده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نژاد سگ هایی که بیشترین طول عمر را دارند

  1. بردیا احمدی گفته:

    سگ خیلی حیوان وفادار و مهربیونیه واقعا و اگر کسی شرایط داشته باشه و بتونه از این حیوان عزیز درست مراقبت و نگهداری کنه خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز