نوسانات بازار قیمت مفتولی سیاه را تغییر داد؟ قیمت مقاطع فولادی 24 بهمن 1401

سیم مفتولی سیاه نوعی مفتول آنیل یا پخته شده است که خصوصیات شیمیایی خود را حفظ کرده و این مقطع ماده‌ی اولیۀ مفتول گالوانیزه خواهد بود. این مقطع فولادی انعطاف‌پذیر است و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی داشته و در ساختمان‌سازی و صنعت نیز کاربرد دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سیم مفتولی سیاه به سبب آنکه در دمای بسیار زیاد ساخته می‌شود کاربرد بسیاری در صنایع دارد. از این مقطع فولادی همچنین  در آمارتوربندی، کشاورزی، بسته‌بندی، عایق‌بندی، نجاری و غیره نیز استفاده می‎شود. این مقطع دارای وزن بالا و متفاوتی است که همین امر سبب شده تا قیمت مفتولی سیاه متفاوت باشد.

بیشتر در همین زمینه بخوانید:

در روند ساخت سیم مفتولی سیاه ابتدا مفتول‌های سفت و سیاه داخل کوره با دمای 900 درجه ذوب و نرم می‎شوند و پس از آنکه کاملا سرخ شدند به صورت کلاف درآورده می‎شوند. پس از این مرحله سیم در محلول آلی اسیدی قرار می‌گیرد که مقاومت آن را افزایش خواهد داد. فرایند نورد سرم دیگر مرحله تولید است و پس از آن سیم مفتولی سیاه آماده خواهد شد. هر چه میزان فشار مفتول بیشتر باشد کیفیت و کارایی آن نیز بیشتر خواهد شد.

آریاک سفر

قیمت مقاطع فولادی و میزان نوسانات آن

میلگرد آجدار در بسیاری از مبادی فروش با هزار تا دو هزارتومان افزایش قیمت مواجه شد و قیمت روزانه تیرآهن نیز با 100 تا 500 تومان افزایش قیمت همراه بود. قیمت قوطی پروفیل نیز حمایت از افزایش هزار تا 1500 تومان داشت و قیمت سیم مفتولی سیاه در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت برخی مقاطع فولادی در جدول زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز