نظر جالب یک زوج درمانگر درباره طلاق

یک روانشناس و مشاور خانواده، طلاق عجولانه و هیجانی را افزایش دهنده مشکلات زوج ها و خصوصا خانم ها دانسته و ضرورت مشاوره پیش از طلاق را به زوج های دارای اختلاف یادآوری کرد.

به گزارش کاماپرس، با افزایش طلاق در جامعه نیازمند راهکارهایی همچون مشاوره قبل از طلاق  هستیم تا از طلاق های عجولانه و هیجانی جلوگیری شود. ساناز طغرائی روانشناس و زوج درمانگر با بیان این مطلب ، می گوید: یکی از دلایل رویکرد اشتباه زوج ها به طلاق این است که نمی دانند چه زمانی باید از مشاوره طلاق استفاده کرد. در حقیقت زوج ‌ها در سال اول ازدواج بیش از هر زمان دیگر به کمک نیاز دارند.

طغرائی در مورد تاثیر مثبت زوج درمانی بر رفع اختلاف زوجین توضیح داد: برنامه‌ های غنی ‌سازی ازدواج که به آن مشاوره زوج درمانی هم گفته می شود، آموزش را با بحث‌ های گروهی ترکیب می ‌کنند تا زوجین را در ارتقای مهارت‌ های مساله‌ گشایی، روابط بین فردی و ارتباط زناشویی یاری دهد.

به گفته وی ، این برنامه به شکل گروهی، مدت کوتاهی قبل یا بعد از ازدواج یا حتی سال ‌ها پس از آن به اجرا در می‌آید و هدف اصلی این گونه برنامه ‌ها پیشگیری است؛ به بیان دیگر پرداختن به مشکلات قبل از آن که از کنترل خارج و مهارناپذیر شوند.

این زوج درمان گر با تاکید بر این که بسیاری از طلاق ها در جامعه ما غیرمنطقی و هیجانی است، اظهار کرد: شرکت در برنامه های غنی سازی ازدواج و زوج درمانی می تواند آینده مشترک زوجین را تضمین کند تا به راحتی با روش جایگزین کردن طلاق و جدایی آشنا شوند.

آریاک سفر

طغرائی به زوج های جوانی که با هم اختلاف نظر دارند و تصور می کنند طلاق تنها راه حل ممکن است، توصیه کرد: طلاق تنها یکی از راهکارهای تصحیح یک ازدواج غیراصولی است اما تنها راه نیست بنابراین به محض برخورد به مشکلات ناشی از اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه یا حتی مشکلات سنگین تر مثل خیانت ، فکر طلاق را به ذهن تان راه ندهید، چرا که حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی واختلاف های زناشویی، طلاق  تنها راه حل نیست.

این مشاور خانواده با انتقاد از برخی دیدگاه ها و رویکردهای افراطی ترویج یافته در جامعه که طلاق را یک اتفاق عادی و حتی مثبت جلوه می دهد، تصریح کرد: به فکر اصلاح رابطه باشید. اصلاح، بهبود و حتی درمان، نه کشتن رابطه. زوج ها مطمئن باشند که اگر طلاق آنها اشتباه و هیجانی باشد پس ازطلاق سختی های زیادی انتظارشان را می کشد.

اخبار پربازدید و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز