نزول پیوسته قیمت انواع سکه و طلا

تور لحظه آخری-کاماپرس

این روزها نرخ دلار کاهش زیادی داشته و همین امر باعث شده تا بازار طلا و سکه هم در مدار نزولی قرار بگیرد. امروز هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 6 هزار تومان دیگر هم کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 156 هزار و 200 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با روز گذشته 25 هزار تومان کم شد و در محدوده 11 میلیون و 765 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند که در صورت افت بیشتر نرخ دلار، امکان کاهش بیشتر قیمت فلزات گرانبها در بازار داخلی وجود دارد. قبلا تحلیلگران اعلام کرده بودند که اگر نرخ سکه به پایین کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی نرسد، امکان رشد قیمتی نرخ این فلز گرانبها وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ادامه دار شدن بهبود نرخ اونس

طی روزهای اخیر نرخ اونس رشد قابل توجهی پیدا کرد. طی یک روز گذشته تقریبا 0.6 درصد دیگر هم نرخ اونس بالا رفت و به مرز هزار و 828 دلاری رسید. یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ اونس در دو روز گذشته مربوط به رشد مداوم هزینه‌های مصرف کننده است. ضمن اینکه ارزش شاخص دلار آمریکا هم کاهش داشته است و این موضوع هم به رشد بیشتر نرخ اونس کمک کرد.

به علاوه همچنان فضای ریسک گریزی بر بازار جهانی طلا حاکم است که می‌تواند به صعود بیشتر نرخ اونس منجر شود. سرمایه گذاران و فعالان بازار اونس منتظر انتشار داده‌های تورم آمریکا در روز پنج شنبه هستند. این سری از گزارش‌ها هم می‌تواند به ادامه روند صعودی اونس کمک کند یا برعکس موجب کاهش نرخ آن شود. مقاومت کلیدی پیش روی اونس مرز هزار و 842 دلار است که اگر از آن عبور کند، به سمت نرخ هزار و 853 دلاری خواهد رفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز