نخستین و تنها ارکستر هنگدرام دنیا در ایران رونمایی شد

لست سکند

اولیـن و تنها ارکستر هنگدرام دنیا در ایران با نام ارکستر سفیدکوب بـه رهبری استـاد پـوریا شیریـن گو رونمایی شد.

به گزارش کاماپرس این ارکستر از زمستان سال 1398 کار خود را با منتشر کردن فراخوان جذب نوازنده آغاز کرد و با برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی برای علاقمندان و نوازندگان ساز هنگدرام و برگزاری آزمون ورودی اعضای خود را انتخاب کرد.

در ادامه پس از آهنگسازی و تنظیم قطعات برای ارکستر توسط استاد پوریا شیرین گو و استاد مجید بهبهانی تمرینات این ارکستر آغاز شد. در این تمرینات که با وجود شرایط سخت و وجود ویروس کرونا بیش از یک سال به طول انجامید اعضای ارکستر تمام توان خود را به کار گرفتند تا اولین ارکستر هنگدرام دنیا در ایران فعال شود.

پوریا شیرین گو موسس و رهبر ارکستر هنگدرام سفید کوب گفت : پس از تجربه موفق ارکستر سازهای کوبه ای کودک سفیدکوب ( که اولین و تنها ارکستر کوبه ای کودک در دنیامی باشد) که در سال 1392 با رهبری اینجانب شروع به فعالیت کرد و تا کنون 8 کنسرت متوالی و سالانه برگزار کرده، که اعضا این ارکستر توانستند با تجربیات به دست آمده از این کنسرت ها ، نوازندگان موفقی در جامعه موسیقی کشور و بین الملل باشند ،به فکر آن افتادم که اولین و تنها ارکستر هنگدرام دنیا را در ایران تاسیس کنم ، بی شک فعالیت های این ارکستر باعث افزایش انگیزه ، دانش و توانمندی نوازندگان این ساز می شود. قطعات این ارکستر به صورت تخصصی و ارکسترال برای ساز هنگدرام تنظیم شده و تمامی مراحل ضبط صدا و تصویر این قطعات کامل حرفه ای و در سطح جهانی انجام شده است.

راز آسمان پایتخت

این ارکستر پس از ضبط قطعات ارکسترال در استودیو سرنا با مدیریت جناب آقای حمیدرضا آداب و ضبط ویدیو در مجموعه حوزه هنری تهران به کارگردانی جناب آقای محمد چراغی قطعات خود را به صورت ویدیو کلیپ برای رونمایی از اولین و تنها ارکستر هنگدرام در دنیا در شهریور ماه منتشر کرده است.

نوازندگان این ارکستر خانم ها نگار کریمیان ، سحر قلیزاده ، روژان میرخواجه الدین ، فاطمه رسولی ، تانیا قربانی ، ثمین موسوی ، پارمیدا داریپور ، نیکی محبی و آقای کارن نوروزی می باشند.

موسس و رهبر ارکستر سفیدکوب در پایان گفت : در آبان ماه 1400 این ارکستر مجددا فراخوانی برای جذب نوازندگان ساز هنگدرام در دو سطح مبتدی و پیشرفته منتشر می کند که تمامی علاقمندان میتوانند از آن طریق به اعضای این ارکستر بپیوندند.

پوریا شیرین گو ضمن سپاس و قدردانی از آقای محمد آقاجانی به عنوان مدیر داخلی ارکستر ، استاد مجید بهبهانی برای تنظیم قطعات ، آقای محمدرضا منش به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات ارکستر و تمامی اعضا و دوستانی که در این مدت یار و همراه ارکستر سفیدکوب بوده اند ، برای تمامی این عزیزان آرزوی سلامتی و پیروزی کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز