نحوه پیگیری برای جاماندگان سود سهام عدالت

لست سکند

دیروز بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال 1399 به واجدان شرایط واریز شد. افرادی که خواهان این سود بودند باید مراحل ثبت نام خود را در سامانه سجام تکمیل و شماره شبای معتبری را ارائه می‌دادند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، 43 میلیون و 665 هزار و 331 نفر از سهامداران واجد شرایط سود خود را دریافت کردند. سهامدارانی که این مبلغ را نگرفته‌اند و خواهان آن هستند، باید با شماره 1569 تماس بگیرند تا بررسی‌های لازم برای آن‌ها انجام شود. این شماره مربوط به مرکز ذینفعان بازار سرمایه است. به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، فرآیند پرداخت سود سهام برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کردند هم انجام شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق آمار و اطلاعات موجود، در کل 5 میلیون نفر از سهامداران امکان دریافت سود این سهام را ندارند. از این تعداد افراد عده‌ای فوت شده‌اند و برخی دیگر هم شماره شبای معتبری را به نهاد مربوطه ارائه نکرده‌اند. برای دیگر سهامداران واجد شرایط سود واریز شده است.

کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

باغستانی اعلام کرده که تا روز نوزدهم اسفندماه 99 درصد پرداخت سود از جانب شرکت‌های سرمایه پذیر اتفاق افتاد و در حداقل زمان ممکن فایل‌های واریز سود به بانک‌ها ارسال شد. اما شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود پایبند نبودند و سود این سهام را واریز نکردند.

سال 1398 تنها 2 درصد سود سهام عدالت از جانب شرکت‌های سرمایه پذیر وصول نشد. سال 1399 هم این میزان به یک درصد رسید. عمده این سود پرداخت نشده هم مربوط به شرکت مخابرات ایران است. مدیرعامل شرکت سپرده گذاری اعلام کرده که هر زمان سود شرکت مخابرات وصول شود، پرداخت این مبلغ برای مشمولان انجام خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز