پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت در روز جاری

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرده امروز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود 532 هزار تومان سهام عدالت نگهداری می‌کنند، سودی معادل 575 هزار تومان می‌گیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پایگاه خبری بازار سرمایه گزارش داده که 99 درصد سود سهامداران عدالت از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول شده و امروز یک مرحله از واریز این سود صورت می‌گیرد. به گفته عشقی برای پرداخت سریع سود این سهام، شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران را در اختیار بانک‌ها خواهد گذاشت تا این فرآیند فوری انجام شود. طی روز جاری افرادی سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند که در سامانه سجام فرآیند ثبت نام آن‌ها به طور کامل انجام شده و اطلاعات بانکی ایشان درست باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

پرداخت وام با وثیقه گذاشتن سهام عدالت!

خبر جدید درباره اوراق سهام عدالت در سال 1401، به وثیقه شدن آن برای دریافت وام بازمی‌گردد. محسن خدابخش، نائب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرده که حتما وثیقه قرار دادن سهام برای دریافت وام از سال 1401 عملیاتی خواهد شد. اطلاعات این اقدام متعاقبا به سهامداران اعلام می‌شود.

به گفته خدابخش، در حال حاضر بانک‌ها با شرکت‌های سپرده گذاری ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و حتما در سال 1401 سهام را به عنوان وثیقه قبول خواهند کرد. اما درباره این موضوع جرئیات مشخص نیست و هنوز دستورالعملی وجود ندارد. بنابراین حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر به سیاست‌های بانکی وابسته است.

با توجه به گفته‌های این مقام مسئول، بانک‌ها این امکان را دارند تا به سهامداران وام بدهند و سهام را به عنوان وثیقه دریافت کنند. این اتفاق می‌تواند مانند کارت اعتباری سهام عدالت باشد که در حال حاضر از طریق بانک‌ها به مشمولان و واجدین شرایط اختصاص پیدا کرده است.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز