نحوه محاسبه هزینه پارکت و کفپوش

خرید پارکت و کفپوش برای خانه تکانی چقدر آب می خورد؟

هزینه پارکت و کفپوش، یکی از موضوعات اساسی است که هر فرد باید قبل از خرید تا حدودی با نحوه محاسبه آن آشنایی داشته باشد و از آن سر در بیاورد. البته درست است که در هنگام خرید، فروشنده با دریافت اطلاعات، قیمت پارکت و کفپوش را محاسبه می‌کند و عدد نهایی را به خریدار اطلاع می­دهد، اما داشتن آگاهی کافی در این زمینه می‌تواند به نفع خریدار باشد و با این کار مانع گران‌فروشی برخی از فروشندگان شود.

کاماپرس در این گزارش، توضیحاتی در مورد هزینه خرید پارکت و کفپوش ارائه کرده است.

نحوه محاسبه اندازه پارکت و کفپوش

برای محاسبه قیمت پارکت و کفپوش در ابتدا باید مساحت فضای مد نظر را به دست آورد. برای این منظور کافی است که فضا را به صورت قطعات مربع یا مستطیل شکل تقسیم‌بندی کرد و مساحت هر بخش را جداگانه با حاصل‌ضرب طول در عرض به دست آورد و با جمع کردن این اعداد، مساحت پارکت مد نیاز مشخص می­شود. نکته مهم این است که پس از محاسبه متراژ، بسته به شرایط کار باید بین پنج تا ۱۰ درصد متراژ بیشتر به دلیل وجود ستون، انحنا و قوس پرتی در نظر گرفته ‌شود.

1-محاسبه اندازه پارکت و کفپوش

هزینه نصب پارکت و کفپوش

تعیین رقم دقیق نصب پارکت و کفپوش، به سابقه، توانایی و اسم و رسم نصاب بستگی دارد. معمولا نصابان باتجربه امروزی برای هزینه نصب، عدد 35 هزار تومان را به عنوان دستمزد اعلام می‌کنند. نکته­ای که وجود دارد، این است که نصابان پارکت و کفپوش، یک دستمزد روزانه حداقلی دارند که برابر با عددی بین 700 هزار تا یک میلیون تومان است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که شما قصد نصب چه مقدار پارکت داشته باشید، چون در هر صورت، نصاب از شما هزینه حداقلی یعنی 700 هزار تومان را دریافت خواهد کرد. در واقع، توافق با نصاب‌ به صورت روزانه بوده و وی به مدت یک روز در اختیار شما است و به ازای هر مقدار کاری هم که انجام دهد، حداقل بین 700 هزار تا یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

هزینه ابزارهای نصب پارکت و کفپوش

مرحله بعدی، تهیه ابزارهایی است که در هنگام خرید پارکت و کفپوش باید خریداری شوند. این ابزارها شامل قرنیز، گرده، اسکوتی و ابزارهای دیگری هستند که متناسب با شرایط، انتخاب خواهند شد. البته باید توجه داشت که ابزارها گرچه ظاهر کار را زیباتر می‌کنند، اما خاصیتی فراتر از حالت تزئینی دارند و وجود آن‌ها ضروری است. اینکه به چه متراژی به این ابزارها نیاز است، در محاسبه قیمت تمام شده تأثیر دارد. درواقع، قیمت متراژ پارکت یک عدد خام است و شامل ابزارهای نصب نمی‌شود.

محاسبه هزینه نگهداری پارکت و کفپوش

مرحله بعدی، موضوع نگهداری از پارکت و کفپوش است. برای نگهداری از کفپوش باید از یکسری کارها مانند شست­‌وشو پارکت و استفاده از مواد شوینده قوی اجتناب کرد تا برای مدت طولانی‌تری بتوان از آن استفاده و عمر کفپوش را بیشتر کرد؛ با این حال به منظور حفظ براقیت کفپوش شاید لازم باشد از محلول‌هایی که به این منظور ساخته می‌شوند، استفاده کرد که هر کدام با توجه به برند و حجم خود، در قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

3-هزینه ابزارهای نصب پارکت و کفپوش

هزینه حمل پارکت و کفپوش

در انتها نیز مبحث حمل و نقل پارکت و کفپوش به محل موردنظر به میان می‌آید که به مسافت بین انبار شرکت تا منزل مشتری بستگی دارد و مشتری باید قبل از خرید، به این موضوع نیز توجه داشته باشد و آن را مدنظر قرار دهد.

مقایسه قیمت انواع پارکت و کفپوش در “ایمالز”

ایمالز، یک جست­وجوگر کالا در بین فروشگاه‌های اینترنتی است و به خریدار کمک می‌کند که تمامی انتخاب‌های خود را در یک جا مشاهده کرده و کالاها را با قیمت ارزان‌تری تهیه کند که این کار موجب خرید بهتر، ارزان‌تر و آگاهی از قیمت واقعی اجناس می‌شود. لازم به ذکر است که ایمالز یک فروشگاه اینترنتی نیست و تنها به عنوان مرجعی برای جست‌­وجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت می­کند.

علاقه­‌مندان برای دسترسی به خدمات ایمالز می‌توانند به وبسایت https://emalls.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز