نحوه تولید توری چگونه است؟ + قیمت توری 6 بهمن 1401

لست سکند

یکی از محصولات پرکاربردی که با استفاده از سیم مفتولی ساخته می‌شود، توری است. این محصول در واقع یک شبکه فلزی است که از بافته شدن سیم مفتول یا برش و کشش ورق فولادی تولید می‌شود. توری‌ها انواع مختلفی دارند که وجه تمایز بین آنها به جنس و سایز مفتول بستگی دارد. توری گابیون، توری مرغی، توری حصاری و توری فرنگی از جمله انواع مختلف این محصول است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت توری به عواملی چون سایز و جنس سیم مفتولی، ابعاد چشمه توری و تحوه تولید آن وابسته است. کاربرد اصلی این محصول برای ایجاد امنیت و حصارکشی محوطه‌های مختلف است. نحوه تولید توری و قیمت روز انواع توری در ادامه این مطلب ارائه خواهد شد.

بیشتر در همین زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نحوه تولید توری به روش اتوماتیک

برای ساخت توری به روش اتوماتیک از مفتول‌های گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود. ابتدا، مفتول‌ها به کمک دستگاه‌های مخصوص صاف شده و در صورت نیاز، روکش‌دهی می‌شوند. سپس، این مفتول‌ها در دستگاه اتوماتیک برش داده شده و به یکدیگر پیچ داده می‌شوند. پس از اینکه بافت‌ها به وسیله سیم‌پیچ اتوماتیک محکم شدند، توری بافته شده و برش خورده به قسمت بالا جا به جا می‌شود. در نهایت، مفتول‌های جدید در این دستگاه قرار می‌گیرند تا با تکرار این عمل، توری مورد نظر ساخته شود.

نحوه تولید توری به روش دستی

در روش دستی، یک یا دو نفر مفتول‌ها را با کمک موتور الکتریکی روی قالب چشمه می‌پیچند. پس از پیچیده شدن مفتول به دور قالب، عملیات بافته شدن توری آغاز می‌شود. قالب‌های مذکور، اندازه چشمه توری و شکل چشمه‌ها را تعیین می‌کنند و در صورت لزوم می‌توان این اندازه‌ها را تغییر داد.

بررسی بازار آهن آلات و قیمت توری

در روزهای پایانی این هفته شاهد برقراری ثبات قیمت در بازار آهن آلات بودیم و حتی قیمت برخی از محصولات نیز کاهش پیدا کرد. از دلایل ایجاد ثبات در بازار آهن و فولاد می‌توان به اصلاح نرخ دلار و بازگشت اروپا از موضع خود برای قرار دادن نام سپاه در لیست سیاه اشاره کرد.

روز گذشته، قیمت میلگرد حدود 100 الی 300 تومان و قیمت تیرآهن حدود 20 الی 150 هزار تومان کاهش داشت. همچنین، انواع لوله، نبشی و ناودانی در عمده مبادی فروش قیمت ثابتی داشت.

کاهش تقاضا در بازار آهن آلات حاکی از آن است که بسیاری از خریداران نگران جهش ناگهانی قیمت بوده و به امید اینکه قیمت‌ها باز هم کاهش پیدا کند، همچنان اقدام به خرید نمی‌کنند. در حقیقت، این روزها عرضه‌کنندگان و متقاضیان هردو در بلاتکلیفی و تنگنا به سر می‌برند و نگران آینده مبهم بازار هستند.

در جدول زیر، قیمت روز انواع توری و برخی دیگر از محصولات مفتولی از وبسایت آهن ملل قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز