موشک جدید ایلان ماسک جو را سوراخ کرد

شواهد حاکی از آن است که اخیرا جدیدترین موشک ایلان ماسک با نام فالکون ۹ حفره‌ای در جو زمین ایجاد کرده است. این اولین بار نیست که یکی از موشک‌های اسپیس ایکس باعث چنین اتفاقی می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، ماموریت فالکون ۹ که از از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد، بردن ۱۵ ماهواره استارلینک را به مدار بود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند دود موشک به یونوسفر سیاره واکنش نشان داده و یک درخشش قرمز رنگ بر جای گذاشت. این نور نشانه‌ در معرض خطر قرار گرفتن یونوسفر کره زمین است. البته ایلان ماسک عادت دارد هر از گاهی چند سوراخ در جو زمین ایجاد کند. او بار دیگر در سال ۲۰۱۷ با پرتاب یک موشک حفره‌ای به عرض ۹۰۰ مایل در این لایه ایجاد کرد.

راز آسمان پایتخت

به گفته کارشناسان آب و دی اکسید کربن حاصل از دود پرتاب موشک می‌تواند ساختار لایه را تغییر داده و باعث ایجاد سوراخ‌های غیرمعمو‌ل‌ و نادر شوند. مطمئنا وجود سوراخ در لایه‌ای از جو وحشتناک به نظر می‌رسد، اما این آسیب حداقلی است و پس از مدتی به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.

با این‌ حال برخی از کارشناسان معتقدند پرتاب موشک در آینده ممکن است نتیجه فاجعه‌بارتری بر جای گذاشته که زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز