موج گرانی به بسته های اینترنت رسید

لست سکند

اخیرا و در اقدامی هماهنگ، تعدادی از بسته‌های پرطرفدار و به‌صرفه اینترنتی همچون بسته ۶ ماهه و یکساله از سوی ۲ اپراتور بزرگ موبایل کشور حذف شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، تنها چند روز پس از آنکه اپراتور‌های اینترنت ثابت به‌صورت میانگین، قیمت سرویس‌های خود را با راهکار تغییر نام سرویس ۶۰ درصد افزایش دادند، هم اینک نوبت به اپراتور‌های تلفن همراه رسید تا با ترفند حذف بسته‌های بلند مدت اینترنتی، عملا گرانی شدید اینترنت را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش کاماپرس، بررسی سایت‌های خرید بسته همراه اول و ایرانسل نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیشترین مدت اعتبار بسته‌های اینترنت همراه، ۴ ماه است. علاوه بر این بسته‌های پرطرفدار و به صرفه کوتاه‌مدت هم حذف و کاربران مجبور به استفاده از بسته‌های گران قیمت‌تری هستند.

راز آسمان پایتخت

حذف بسته پرطرفدار یک ماه اینترنت با ۱۰گیگابایت ترافیک از بسته‌های هر ۲ اپراتور از نمونه این اقدام هماهنگ است که کاربران را مجبور به خرید بسته‌های یک‌ماهه با حجم ترافیک پایین‌تر کرده است. در صورتی که کاربران این ۲ اپراتور تا پیش از این می‌توانستند بسته یک‌ماهه با ۱۰گیگابایت ترافیک را با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان بخرند اما حالا باید برای یک بسته یک‌ماهه با حجم ۷ گیگابایتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان بپردازند!

واکنش مقامات به گرانی اینترنت تلفن‌های خانگی و همراه

این در صورتی است که مسئولان وزارت ارتباطات درباره حذف بسته‌های به صرفه اینترنت موبایل همان حرف‌هایی را تکرار کردند که قبلا درباره گرانی اینترنت ثابت گفته بودند.

البته هفته گذشته هم خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت قیمت خدمات خود را به طور متوسط ۶۰ درصد گران کردند، اما قبل از اعلام اعتراض‌های کاربران، سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان متولی قیمت‌گذاری اینترنت اطلاعیه‌ای صادر کرد و از عدم تصویب مصوبه جدید در زمینه افزایش قیمت اینترنت گفت. اما از سوی دیگر تایید کرد که افزایش قیمت خدمات برخی شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت زیرنظر این سازمان بوده!

افزایش هزینه‌های اینترنت برای خانواده‌های ایرانی در حالی است که کیفیت و سرعت اینترنت همچنان مثل سابق است و کاربران تغییری در کیفیت و سرعت ارتباطات خود احساس نکرده‌اند.

مخالفت نمایندگان خانه ملت با گران شدن اینترنت

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با تأکید بر مخالفت مجلس با افزایش تعرفه اینترنت گفت: «اگر قرار به افزایش تعرفه‌ها باشد، باید به شرط افزایش کیفیت باشد و کاربران بتوانند از تکنولوژی‌های برتر در حوزه اینترنت ثابت و موبایل بهره‌ ببرند.»

۹۱میلیون نفر مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار هستند

با وجود جمعیت ۱۰۲میلیونی مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور و بیش از ۹۱ میلیون مشترک اینترنت پهن‌باند سیار، تقریبا ۱۱ میلیون نفر مشترک اینترنت ثابت در کشور هستند. با این حساب تغییر بسته‌های اینترنت همراه می‌تواند دسترسی میلیون‌ها نفر به شبکه ارتباط جهانی را مختل کند.

این موضوع که شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت، سرویس‌های خود را بر اساس مصوبات تغییر داده‌اند یا خیر، دردی از کسی دوا نمی‌کند؛ در نهایت مردم باید برای همان سرویسی که قبلا در اختیار داشتند، هزینه بیشتری بپردازند و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد شکاف دیجیتال در کشور خواهیم بود که در نتیجه‌اش اقتصاد دیجیتال ایران آسیب می‌بیند.

مرتبط با : ایرانسلرایتلهمراه اول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز