مهمونی ایرج طهماسب ؛ هرآنچه باید درباره این برنامه بدانید

لست سکند

ایرج طهماسب که سال‌هاست با شخصیت‌های عروسکی آثار خاطره‌انگیزی را خلق کرده است، نوروز امسال بر بستر نماوا و روبیکا برنامه مهمونی را بخ نمایش گذاشت.به گزارش کاماپرس، طهماسب کارگردانی این برنامه گفتگومحور و طنز را برعهده دارد. ویژگی بزرگ مهمونی این است که از عروسک‌هایی که در سال‌های قبل با طهماسب اجرا می‌کردند هیچ‌کدام حضور ندارند. حسن خدادادی، تهیه‌کننده و مجری طرح «مهمونی» است و هنرمندانی از جمله هوتن شکیبا، بهادر مالکی، الی امامی، کاظم سیاحی، امیر ادیب، نازنین شعبانی و سهیل مستجابیان صداپیشگی عروسک‌ها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید:

علی پاکدست، محمد لقمانیان، پیمان فاطمی، عیسی یوسفی‌پور و شیما بخشنده هم عروسک‌گردان‌های این برنامه هستند.یکی دیگر از نکات جالب مهمونی، این است که ایرج طهماسب تیتراژ برنامه را خودش خوانندگی کرده است. آهنگسازی این تیتراژ برعهده امیر توسلی بوده و سولماز نراقی ترانه آن را سروده است. میلاد نودست هم نوازندگی گیتار را برعهده داشته است.

راز آسمان پایتخت
در همسایگی تالار عروسی
داستان مهمونی از این قرار است که ایرج طهماسب یک خانه جدید در نزدیکی یک تالار عروسی گرفته است. شخصیت‌های عروسکی مهمونی که در طول برنامه سراغ طهماسب می‌آیند یا کارکنان این تالار عروسی هستند و یا به نوعی با اتفاق‌های آنجا در ارتباطند. شاباش و دی‌جی دو عروسکی هستند که موسیقی اجرا می‌کنند. کَته‌خانم، قیمه‌خانم، مگسی به نام خوشگل بابا، پسربچه آتش‌زبانی که جلوی تالار عروسی گُل می‌فروشد و پشه‌ای با نام دوست مگسی، دیگر شخصیت‌های عروسکی جدیدی هستند که نوروز امسال متولد شده‌اند و قرار است جای کلاه قرمزی، پسرخاله، ببعی، آقای همساده، دیوی، فامیل دور، پسرعمه‌زا و دیگر عروسک‌های قدیمی را بگیرند.قسمت اول این مجموعه در دومین روز سال از نماوا و روبیکا پخش شد. سه قسمت دیگر نیز با حضور پریناز ایزدیار، هومن سیدی و سیروان و زانیار خسروی در سایر روزهای نوروز منتشر شدند.هرچند این برنامه برای طیف‌های سنی مختلف طراحی شده و زبانی طنز دارد اما گاهی با کنایه به مشکلات اقتصادی این روزهای جامعه ایران هم اشاره می‌کند. به عنوان مثال ایرج طهماسب در دومین قسمت مهمونی، در واکنش به پریناز ایزدیار که گفت گوشت دوست ندارد، بلافاصله گفت: شما گوشت دوست نداری و ما گوشت گیرمان نمی‌آید.

قسمت بعدی مهمونی کی پخش می‌شود؟

طبق اعلام نماوا، مهمونی پس از پایان تعطیلات نوروز هر هفته پنج‌شنبه‌ها بر بستر این پلتفرم و همچنین روبیکا منتشر می‌شود.
به نظر شما بهترین شخصیت این برنامه کیست؟ نظرات خودتان را لطفا کامنت کنید.
انتهای پیام

مرتبط با : نماوا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز