مهمترین شرط واگذاری سهام 2 خودروساز بزرگ کشور

تولید خودرو برقی، شرط ضمن عقد در واگذاری سهام خودروسازان؟ -کاماپرس
لست سکند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه احتمالا تولید خودروی برقی از شروط ضمن عقد در واگذاری سهام دولتی دو خودروساز بزرگ کشور است عنوان کرد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) درحال حاضر درخواست‌های ارسالی برای خرید سهام ایران‌ خودرو و سایپا را بررسی می‌کند.

به گزارش کاماپرس، بابک احمدی تاکید کرد: صلاحیت و اهلیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید به‌دقت بررسی شود و پس از واگذاری هم به نظارت و کنترل نیاز داریم.

او همچنین تاکید کرد که در واگذاری خودروسازان باید به موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول توجه شود.

بیشتر بخوانید: 

احمدی اشاره کرد: تمرکز تولید خودروسازان بر خودروهای برقی خواهد بود و برای تولید این محصولات همه بخش‌های وزارت صمت همکاری و هدف‌گذاری خواهند داشت. همچنین برای تامین زیرساخت‌های تولید خودروهای برقی برخی سرمایه‌گذاران وارد عرصه شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

معاون وزارت صمت با بیان اینکه نقشه راه خودروسازی کشور بر پایه تولید محصولات برقی است، ادامه داد: وزیر صمت نیز به توسعه خودروهای برقی در کشور تاکید دارد. بنابراین، در واگذاری ایران‌خودرو و سایپا، احتمالاً یکی از شروط ضمن عقد در قرارداد با مشتریان تولید مدل‌های برقی خواهد بود. با این حال، باید توجه داشت که در دولت‌های آینده ممکن است نظرات و نقشه راه تغییر کند. بنابراین، اگر قرار است برقی‌سازی شرط واگذاری سهام خودروسازان باشد، منطقاً بهتر است در همین دولت اجرا شود.

تولید خودرو برقی، شرط ضمن عقد در واگذاری سهام خودروسازان؟-کاماپرس

آیا سهام قطعه سازان افزایش پیدا می‌کند؟

موضوع دیگری که توسط معاون وزارت صمت مطرح شد درخواست خودروسازان خصوصی برای خرید سهام ایران‌خودرو و سایپا است. با توجه به اظهارات احمدی می‌توان متقاضیان خرید سهام را به دو گروه تقسیم کرد؛ خودروسازان خصوصی که مالکیتشان در دست قطعه‌سازان بزرگ است و سایر خودروسازان خصوصی که ارتباط خاصی با قطعه‌سازان بزرگ ندارند ولی در اداره امور ایران‌خودرو و سایپا نقش داشته‌اند.

به نقل از ایسنا، قطعه‌سازان همچنان درخواست سهام دولتی را دنبال می‌کنند. با اجرای طرح تحول خودرو، احتمال گسترش سهامداری اهالی قطعه‌ساز در صنعت خودرو وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز