مهاجرت تحصیلی به عمان ؛ پنج نکته کلیدی که باید بدانید

لست سکند

عمان در سال‌های اخیر به یک مقصد مهم مهاجرتی تبدیل شده و طبق اعلام مرکز ملی آمار این کشور تعداد مهاجران این کشور در سال ۲۰۲۲ از یک میلیون هفتصد هزار نفر هم فراتر رفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاما پرس، یکی از بهترین مسیرها برای مهاجرت به هر کشوری مهاجرت تحصیلی است. این امکان در عمان هم فراهم است و دانشگاه‌های این کشور پذیرای دانشجویان مهاجر فراوانی هستند. در ادامه به پنج نکته‌ای که برای مهاجرت تحصیلی به عمان باید بدانید را بررسی می‌کنیم.

۱. زبان تحصیل

زبان آموزشی در مدارس عمان برای دانش آموزان بین‌المللی به زبان انگلیسی و برای دانش آموزان عمانی عموماً به زبان عربی می‌باشد و طول مدت تحصیل همچون مدارس ایران ۱۲ سال است. مهاجران باید در مدارس خصوصی بین‌المللی عمان تحصیل کنند. در دانشگاه‌های عمان هم برای دانشجویان خارجی دوره‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

۲. هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در مدارس عمان به طور متوسط به صورت سالیانه بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو است. همچنین متوسط هزینه تحصیل در عمان در مقطع کارشناسی ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. البته طبیعتا رشته تحصیلی در تعیین این مبلغ هم موثر است و آنچه عنوان شد متوسط هزینه‌هاست. ولی برای نمونه یکی از گران‌ترین رشته‌ها در عمان پزشکی است که هزینه تحصیل در این رشته سالانه مبلغ ۱۰.۰۰۰ ریال عمان است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۳. مدت زمان تحصیل

سن آغاز به تحصیل در مدارس عمان از سن ۶ سالگی است. تا ۱۸ سالگی بچه‌ها سال‌های مدرسه را سپری می‌کنند و بعد از آن سن تحصیل در دانشگاه‌های عمان فرا می‌رسد. همچنین طول دوره کارشناسی نیز در عمان بین ۴ تا ۵ سال است و طول دوره کارشناسی ارشد در عمان ۲ سال می‌باشد.

۴. اقامت در زمان تحصیل

اگر به دنبال تحصیل در مدارس عمان هستید که باید در جمع خانواده باشید و یک خانه مستقل داشته باشید. اما یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه اقامت دانشجویان، استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی است. این خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های عمان نیز از امکانات خوبی برخوردار هستند. مثلا دانشگاه سلطان قابوس یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی را دارد. علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی عمان نیز خوابگاه‌های دانشجویی خوبی دارند. ولی اگر نتوانستید خوابگاه بگیرید باید بدانید که هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پایتخت عمان به صورت متوسط ۲۵۰-۲۱۰ ریال عمانی است.

۵. کار دانشجویی در عمان

بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در کشور مقصد امکان کار در زمان دانشجویی وجود دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که در عمان هم مثل خیلی از کشورهای مهاجرپذیر تحت شرایطی اجازه کار دانشجویی وجود دارد و هر دانشجو در هفته تا سقف ۲۰ ساعت می‌تواند کار کند.

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به عمان دهستید می‌توانید از خدمات موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم استفاده کنید.

موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم

این موسسه مجوز رسمی‌اش از وزارت کار را سال ۱۳۹۱ دریافت کرده و بیش از ۱۰ سال است با کارشناسان خبره و مجرب که اغلب در کشورهای خارجی دوره دیده اند در حال ارائه خدمات مهاجرتی است. این مجموعه با روابط بین‌المللی خوب و گسترده‌ای که دارد یک گزینه مطمئن برای انجام امور مهاجرتی در ایران به حساب می‌آید. موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم «عضو انجمن کاریابی‌های خارجی ایران»، «موسس شرکت work crown کانادا»، «طرف قرارداد با وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا ICCRC»، «نماینده انحصاری شرکت پارس مدیکس انگلستان» و نماینده چندین شرکت در آلمان ،اتریش ,اوکراین و انگلستان شاغل در بخش کاریابی است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای انجام امور مهاجرتی باشد.

همچنین مجموعه‌های پارسی کانادا، یونیکن، نیلگام مهاجر، قصران هم خدمات مشابه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کاناداقصرانکاریابی بین المللی جام جمنیلگام مهاجریونیکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز