منفورترین چهره بازار رمزارز ها؛ ۱۱ واقعیت که باید بدانید

Terra Luna -کاماپرس

مهم نیست که مشغول خریدوفروش ارز‌های دیجیتال هستید یا خیر، احتمالا در مورد سقوط عظیم Terra Luna شنیده‌اید. جالب است بدانید که بنیانگذار عجیب و غریب این رمز ارز، هنوز هم از احیای پروژه خبر می‌دهد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ۱۱ حقیقت درباره دو کوان، بنیانگذار Terra Luna وجود دارد که احتمالا شما هم با خواندن این حقایق از او متنفر شوید.

دوکوآن-کاماپرس

۱. دو کوان کیست؟

دو کوان (Do Kwon)، فردی اهل کره جنوبی است که در سال ۱۹۹۱ متولد شد. دو کوان تحصیلات خود را در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه استنفورد آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ در رشته علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. اطلاعات زیادی در مورد زندگی اولیه و حرفه‌ای این بنیانگذار در دست نیست.

راز آسمان پایتخت

۲. اولین پروژه استیبل کوین شکست خورده

ترا لونا (Terra Luna) اولین پروژه رمزنگاری شکست خورده Do Kwon نبود. در سال ۲۰۲۰، دو کوان پروژه استیبل کوین Basis Cash را با نام مستعار Rick Sanchez ایجاد کرد. Basis Cash نیز شباهت‌هایی به TerraUSD (UST) داشت. ماهیت این رمزارز‌های پایدار این است که ارزشی معادل دلار آمریکا داشته باشند. با این حال پروژه بیسیس کش ر‌ها شد و هرگز به ارزش دلاری خود نرسید.

بیشتر بخوانید:

۳. تأسیس Terraform Labs

دو کوان آزمایشگاه Terraform را با شریک خود، دانیل شین، در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرد. پس از مدت کوتاهی این شرکت، توجه سرمایه‌گذاران را جلب کرد. این استارتاپ ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب و در آگوست همان سال، ۳۲ میلیون دلار دیگر نیز جمع‌آوری کرد.

۴. جذب ۴۰ میلیون کاربر برای همکاری

دو کوان در جشن راه‌اندازی Terraform، توانست ۴۰ میلیون کاربر را برای همکاری با شرکت خود جذب کند. سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای او بود و ارز دیجیتال لونا تا دسامبر همان سال به ۹۹ دلار رسید. این پس از آن بود که لونا را سال‌ها با قیمت ۱ دلار معامله می‌کرد.

۵. رفتار مغرورانه با رقبا و منتقدان

بنیانگذار عجیب غریب، با رقبا و متنفران رفتار محترمانه‌ای نداشت. دو کوان در سال ۲۰۲۰، در توییتی از سرمایه‌گذاران سایر پروژه‌های استیبل کوین انتقاد کرد و از آن‌ها خواست که «در مقابل پادشاه تعظیم کنند». او همچنین منتقدان را «فقیر» خواند و پیش‌بینی کرد که به دلیل حمایت نکردن از او و پروژه‌هایش «فقیر خواهند ماند». حدود یک هفته قبل از اینکه Terra پیوند خود را با دلار آمریکا از دست بدهد، Do Kwon به خود می‌بالید که مرگ شرکت‌ها را خواهد دید.

Terra Luna -کاماپرس

۶. دو کوآن، مقصر سقوط بازار کریپتو

بسیاری از کاربران بازار ارز دیجیتال، کوان را به دلیل سقوط کریپتو مقصر می‌دانند. سرمایه‌گذاران، اکنون او را الیزابت هلمز بازار ارز دیجیتال مینامند. (هلمز، بنیانگذار شرکت ترانوس است که رویاپردهزی‌هایش او را به یک مجرم تبدیل کرد)

۷. اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر

اعتماد به نفس دو کوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرد است. او حتی پس از شکست پروژه استیبل کوین، هرگز از سرمایه‌گذاران خود عذرخواهی رسمی نکرد.

۸. دو کوان تحت پیگرد قانونی است

پنج سرمایه‌گذار کریپتو مستقر در کره جنوبی با مجموع خسارت ۱. ۴ میلیارد وون (حدود ۱. ۱ میلیون دلار) علیه دو کوآن و شریک او شین شکایت کردند. سپس در ۲۰ می‌، دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول اعلام کرد در حال آغاز تحقیقات در مورد Terraform Labs هستند.

۹. فرار مالیاتی

گزارش شده است که Do Kwon به دلیل فرار مالیاتی، باید ۱۰۰ میلیارد وون (۷۸ میلیون دلار) جریمه پرداخت کند. با این حال، دو کوون در توییتر پاسخ داد که شرکت او بدهی مالیاتی معوقه در کره جنوبی ندارد. همچنین اعلام کرد که Terraform Labs، چیزی برای پنهان کردن ندارد.

Terra Luna-کاماپرس

۱۰. سکوت LFG در زمان سقوط UST و Luna

گارد بنیاد لونا (LFG) برای حمایت از اکوسیستم Terra راه‌اندازی شد. با این حال، زمانی که Terra Luna سقوط کرد، LFG ساکت بود. در ۱۶ می‌، LFG سرانجام سکوت رادیویی را شکست و فاش کرد که از ذخایر اصلی ۸۰۳۹۴ بیت کوین خود، تنها ۳۱۳ بیت کوین باقی مانده است. در ۲۰ می‌۲۰۲۲، گزارش شد که LFG از زمان سقوط UST هیچ مکالمه‌ای با دو کوان و تیم مشاورانش نداشته است.

۱۱. گزارش پلیس در سنگاپور

این نگرانی تنها به کره جنوبی ختم نمی‌شود. در ۱۴ مه ۲۰۲۲، گزارش پلیس نشان داد که یک شهروند سنگاپوری به دلیل کلاهبرداری ارز دیجیتال لونا پول خود را از دست داده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز