با محبوب ترین رمز ارز های جهان آشنا شوید

بیت کوین محبوب‌تربن و بزرگترین رمزارز است و برای اولین بار در سال 2009 معرفی شد. اما نباید تصور کرد که واژه رمزارز فقط مختص به بیت کوین است. زیرا پس از معرفی اولین بیت کوین تاکنون هزاران ارز دیجیتالی دیگر نیز  معرفی شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر تنوع رمز ارزها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. همچنین ارزهای دیجیتالی نظیر اتریوم، تتر، بایننس کوین، ایکس‌پی‌آر وغیره روند رشد بسیاری خوبی داشته‌‌اند و روز‌به‌روز نزد فعالان این حوزه محبوب‌تر می‌شوند. در ادامه مطالب برخی از  بهترین و محبوب‌ترین انواع ارز دیجیتالی را معرفی خواهیم کرد.

1. بیت کوین

همانطور که گفتیم بیت کوین رایج‌تربن و شناخته شده‌تربن ارزدیجیتال است. این ارز توسط ناکاموتو ژاپنی در سال 2009 معرفی شد و درسال 2017 به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری معمول بین مردم رایج شد.

آریاک سفر

2. اتریوم

اتریوم دومین ارزرمز شناخته شده در دنیای مجازی است که می‌توان از آن به عنوان پول مجازی برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری استفاده کرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های اتریوم که میزان محبوبیت آن را نسبت به سایر موارد بالا برده جنبه قرارداد هوشمند است.

بیشتر بخوانید:

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد ؟

3. تتر

تتر یکی دیگر ارز‌های دیجیتالی است که با عنوان استیبل کوین نیز خوانده می‌شود. تتر ثابت است و هر یک سکه آن معادل یک دلار ارزش دارد.

4. بایننس کوین

بایننس کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر برای کالا و خدمات استفاده می‌شود. این ارزرمز توسط یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزدیجیتال دنیا به‌عنوان نشانه‌ای برای پرداخت معاملات  تخفیف‌دار معرفی شد.

5. یو‌اس‌دی

ارزدیجیتال یو‌اس‌دی یکی دیگر از ارزرمزهای متصل به دلار است و نوسان قیمت ندارد. فلسفه این ارزرمز پشتیبانی از دارایی های با ارزش منصفانه معادل است. به عبارت دیگر یو‌اس‌دی یک ارزش مننصفانه معادل است که تحت نظارت ایالات متحده در حساب‌های محافظتی، سپرده‌گذاری می‌شود.

6. ایکس‌آر‌پی

ایکس‌آر‌پی جهت تسهیل پرداخت‌ها از مکانیزم بدون اعتماد استفاده می‌کند و در تراکنش‌های فرامرزی بسیار مفید است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۲ به وجود آمد و در ابتدا با عنوان ریپل شناخته شد.

7. کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو به واسطه یکی از بنیانگذاران اتریوم به وجود آمد و در حال حاضر ارزش بازار آن ۲۰ میلیارد دلار است. این رمزارز می‌تواند با استفاده از قراردادهای هوشمند، امکان مدیریت هویت را فراهم کند.

8. سولانا

رمزارز سولانا در سال ۲۰۲۰ ایجاد شد و سقف انتشار آن ۴۸۰ میلیون سکه است. این ارز دیجیتال سرعت بسیار بالایی برای تکمیل تراکنش‌ها و استحکام کلی پلتفرم مقیاس وب دارد.

9. دوج کوین

ارزرمز دوج کوین در ابتدا بر مبنای یک شوخی ایجاد شد و در حال حاضر می‌توان از آن برای ارسال و پرداخت پول استفاده کرد. بنابراین برخلاف دیگر ارزرمزها تعداد سکه موجود در آن محدود به انتشار نیست.

10. پولکادوت

ارزرمز پولکادوت در سال ۲۰۲۰ به همراهی یکی از بنیانگذاران اتریوم  ایجاد شد و فناوری بلاک چین ارز ارزرمزهای دیجیتال به یکدیگر وصل می‌کند.

11. بهمن

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال رایج شامل بهمن است که به عنوان یک پلتفرم بلک چین مبتنی بر قراردادهای هوشمند، کم هزینه و سریع است. این رمزارز تمرکز خود را روی ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و ایجاد بلاک چین‌های سفارشی متمرکز قرار داده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز