ملیله زنجان به نمایشگاه اکسپو دبی راه پیدا کرد

آثار زیادی از ملیله هنرمندان استان زنجان با هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، تحت عنوان برند شهر جهانی ملیله کاری، در نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، امسال این رویداد از 9 مهرماه تا 13 آبان ماه انجام خواهد شد. به گفته امیر ارجمند، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، در اکسپو 2020، آثار ملیله هنرمندان این منطقه، برای معرفی این اثر هنری، نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، انجام ملیله کاری و معرفی رویدادهای فرهنگی و آیین سنتی اقوام ایران به صورت حضوری، از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی رویداد اکسپو خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم نمایشگاه اکسپو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

در اکسپو 2020 علاوه بر ملیله زنجان، دیگر صنایع دستی این استان مثل چاقو، مس، قلم زنی و زیورآلات سنتی ساخته شده توسط هنرمندان پیشکسوت زنجانی نشان داده خواهد شد. ضمن اینکه برگزاری کارگاه آموزشی ساخت این صنایع دستی هم از دیگر برنامه‌های اعلام شده میراث فرهنگی استان زنجان در این نمایشگاه است.

آریاک سفر

امیر ارجمند درباره نمایش آثار هنری استان زنجان به این نکته اشاره می‌کند که در این رویداد ملل مختلف دستاوردهای خود را در همه زمینه‌ها به نمایش می‌گذارند و فرصتی بی‌نظیر برای عرضه فناوری‌های جهانی در اختیار  شرکت کنندگان قرار می‌دهند.

اکسپو 2020 دبی یک از نمایشگاه‌های بزرگ فناوری محور جهان است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. اولین بار این نمایشگاه سال 1844 در پاریس برگزار شد. اکسپو بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا محسوب می‌شود.

در این نمایشگاه اهالی اکوسیستم فناوری و نوآوری، طرح‌ها و تولیدات نوین خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین اکسپو فرصت مناسبی برای معرفی صنایع و آثار هنری کشورهای مختلف محسوب می‌شود. زمان برگزاری این رویداد سال گذشته میلادی بود، اما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تا مهرماه امسال به تعویق افتاد.

مرتبط با : سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز