مقایسه جنجالی هوش مصنوعی گوگل و اوپن ای‌ آی

لست سکند

ربات‌های مختص به چت یکی از بهترین زمینه‌ها برای به کارگیری فناوری هوش مصنوعی به شمار می‌روند و در این میان دو ربات چت جی‌پی‌تی از شرکت اوپن ای‌آی و جمنای از شرکت گوگل بزرگترین رقبای یکدیگر به شمار می‌روند. اما کدام یک از آن‌ها برای کاربران مختلف مناسب‌تر است؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. کدنویسی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی کدنویسی است که هر دو رقیب این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند، اما به گفته کاربران، جمنای در این زمینه قابلیت‌های اضافی را نیز در اختیار خواهد گذاشت و از هر نظر کامل‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۲. درک زبانی

یکی دیگر از معیارهای مهم برای سنجش هوش مصنوعی تست درک زبان طبیعی آن است. در واکنش به اظهارات عجیب و ناشناخته هر دو رقیب به درستی متوجه می‌شوند، اما چت جی‌پی‌تی عملکرد واضح‌تری از خود نشان می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

۳. تولید متن خلاق

بیشتر استفاده‌‌ها از هوش مصنوعی برای دستیابی به یک خلاقیت گمشده است. هر دو هوش مصنوعی گوگل و اوپن ای‌ آی عملکرد مناسبی در این زمینه دارند، اما به طور نمونه در واکنش به دستور «توصیف یک شهر آینده‌نگر» هر دوی آن‌ها داستان خوبی را ارائه دادند، اما جمنای بیشتر به سبک روایی و عنوان پایبند بود.

۴. ترجمه بین زبانی

ترجمه یکی از قابل‌توجه‌ترین مهارت‌های هر هوش مصنوعی است که طبق بررسی جمنای می‌تواند جزئیات بیشتری را در زبان مقصد پیاده کرده و مفهوم آن را به زبان مقصد نزدیک کند.

به طور کلی هر دو رقیب در همه زمینه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند اما جمنای گوگل برنده نهایی میدان است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز