معمای سود 32 هزار میلیارد تومانی شستا

لست سکند

به گفته مدیرعامل شستا سود خالص این هلدینگ در پایان سال مالی جاری به رقمی نجومی بالغ بر ۳۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید با این وجود شستا در تابلوی بورس طی سه ماه اخیر اغلب منفی بوده و زیان سنگینی به سهامداران از محل کاهش ارزش سهام وارد شده است.

به گزارش کاماپرس، رضوانی مدیرعامل جوان شستا در یک مصاحبه تفصیلی با دنیای اقتصاد ، گزارش مبسوطی از دستاوردها و سودآوری این هلدینگ طی یکسال اخیر ارائه کرده و در واقع همچون مصاحبه های مفصل قبلی به توفیقاتی که طی مدت سکان‌داری او در شستا به دست آمده پرداخته کرده است.

موفقیت های شستا در یک نگاه

نکاتی که او درباره وضعیت شرکت بیان کرده حقیقتا مایه امیدواری است. برای مثال در حوزه چابک سازی و افزایش بهره وری و شفاف سازی، شستا موفق به عرضه اولیه ۱۶ شرکت، ادغام بیش از ۲۰ شرکت، انحلال ۶ شرکت و واگذاری ۷ شرکت شده است.

در حوزه پیگیری وصول مطالبات نیز شستا حدود یک هزار میلیارد تومان از مطالبات خود، را وصوا کرده است که اقدام بسیار حائز اهمیتی به شمار می رود. موفقیت دیگری که می توان در کارنامه رضوانی ثبت کرد این که شرکت‌های زیان‌ده شستا  از ۴۰ شرکت در سال ۱۳۹۶ اکنون به ۶ شرکت کاهش یافته اند.

راز آسمان پایتخت

به تمام این موارد این را هم بیفزایید که سود خالص هلدینگ شستا از ۱۲۵۵میلیارد تومان در ۳۱خرداد ۱۳۹۷ به ۱۹هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان در ۳۱خرداد ۱۳۹۹افزایش یافته که نشان می‌دهد سود این شرکت طی دو سال، نزدیک به ۱۵ برابر شده است.  ضمنا برآوردها نشان می دهد سود خالص شستا در پایان سال مالی منتهی به ۳۱خرداد ۱۴۰۰ به رقمی قریب به ۳۲هزار میلیارد تومان برسد.

سهامداران شستا در انتظار فتح الفتوح مدیریت رضوانی

با تمام این اوصاف سهام شستا در بورس حال و روز خوبی ندارد و روزهای پی درپی این نماد با رنگ قرمز عهد اخوت می بندد!  بازارگردانی  و حمایت حقوقی های شستا نیز رمق آنچنانی ندارد و نمی تواند اعتمادی بین سهامداران به این سهام ایجاد کند.

اگر مدیرعامل جوان شستا راه حلی برای این معما یا به عبارت دیگر گره کور بیابد فتح الفتوح مدیریت کرده است وگرنه اثر سودآوری شرکت بر ارزندگی این نماد با کاهش مداوم ارزش سهام در معاملات بورس خنثی می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “معمای سود 32 هزار میلیارد تومانی شستا

  1. غلامرضا گفته:

    با سیاست حرف زدن و درجا زدن سهام شش تا از ضدونقیض ها وعجایب روزگار ست. شستا سود هی ندارد فریبکاری رضوانی و عوام فریبی است.

  2. محمد گفته:

    واسه حقوقی بد نشده خیلی قشنگ نوسان میگیره یکم از حقوقی بانک پاسارگاد یاد بگیرن سهم رو نگاه می‌کنی کیف میکنی کسی جرات نمی کنه نوسان بگیره چون حقوقی راه نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز