معرفی 5 دمنوش مفید برای لاغری و کاهش وزن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای لاغری از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند که عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند. بعضی از دمنوش‌ها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند و می‌توانند به چربی‌سوزی  و سم‌زدایی کمک می‌کنند. همچنین بعضی از انواع دیگر دمنوش می‌توانند باعث اشتها می‌شوند و به کاهش وزن کمک کنند.

کاماپرس در ادامه به معرفی پنج دمنوش که می‌توانند باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن می‌شوند می‌پردازد:

 

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرم می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین مصرف دمنوش زنجبیل به تنظیم قند خون کمک می‌کند و از پرخوری ممانعت می‌کند. از دیگر مزایا این دمنوش کنترل کلسترول و تری‌گلیسیرید بد است. زنجبیل به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود ولی می‌تواند عوارض جانبی ناشی از اضافه وزن را کنترل کند.

راز آسمان پایتخت

چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که تاثیر و ارزش غذایی آن بیشتر از سایر انواع چای سبز است. یک لیوان دمنوش ماچا معادل 10 لیوان چای سبز ارزش غذایی دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این چای که کاتچین نام دارند، می‌توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. برای اثرگذاری بیشتر این دمنوش بهتر است هر روز آن را بنوشید تا بتوانید ورزش کنید و سوخت و ساز بیشتری داشته باشید. نباید انتظار داشته باشید که فقط با مصرف ماچا کاهش وزن را تجربه می‌کنید، بلکه لازم است برنامه ورزشی و رژیم اصولی داشته باشید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: 

دمنوش لاغری هل

هل یکی از چیزهایی است که در طب سنتی هند به عنوان چربی‌سوز طبیعی استفاده می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر هل لازم است که یک یا چند دانه هل به قهوه خود اضافه کنید. فیبرهای موجود در هل اشتها را کاهش می‌دهد و در مقابل باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. هل دارای ماده‌ای به نام ملاتونین است که باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. ایثن دمنوش برای لاغری شکم و پهلو بسیار خوب عمل می‌کند و منجر به چربی‌سوزی طبیعی می‌شود.

دمنوش لاغری مریم گلی

مریم گلی دارای طبع گرم و خشک است و یکی از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری محسوب می‌شود. این گیاه آرام‌بخش قوی به عنوان دمنوشی قوی برای لاغری شکم توصیه می‌شود. آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در این دمنوش برای کاهش کلسترول بد مناسب است و می‌تواند بدن را پاکسازی کند. می‌توانید به این دمنوش آب لیموترش اضافه کنید. پنج روز این دمنوش را مصرف کنید و پنج روز استراحت کنید و بعد از یک دوره مصرف حتما تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. عصاره مریم گلی نیز جذب چربی در پانکراس را مهار می‌کند و در فرآیند لاغری و کاهش وزن نیز موثر واقع می‌شود.

دمنوش لاغری زیره

زیره یکی از ادویه‌های رایج در بسیاری از غذاهای ایرانی است و علاوه بر طعم و رایحه خوب، خواص و مزایا بسیاری در کاهش وزن دارد. دمنوش زیره یکی از چربی‌سوزهای قوی برای شکم و پهلو است. زیره به دلیل داشتن دو ماده شیمیایی کارون و کارول موجود در زیره به عملکرد عضلات صاف دستگاه گوارش کمک می‌کند و در نتیجه غذا بهتر هضم می‌شود.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز