قیمت انواع میگو در بازار چند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

میگو به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی شناخته می‌شود که انواع مختلفی دارد. نوع میگو در قیمت آن تاثیر زیادی دارد و از هر نوع برای پخت غذا خاصی استفاده می‌شود. پرورش این آبزی محبوب در شمال و جنوب ایران رواج دارد.

کاماپرس در ادامه به بررسی قیمت انواع میگو می‌پردازد:

 

میگو سفید هندی

از رایج‌ترین میگوهای موجود در ایران، میگو سفید هندی است که در حالت خام خود سفید رنگ است و بعد از پهت به رنگ نارنجی و یا صورتی تغییر می‌کند. این میگو در شهرهای جنوبی مثل بوشهر و هرمزگان بیشتر رایج است و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف تنوری، سرخ‌شده و بخارپز طبخ کرد. اندازه این میگو تا 20 سانتی‌متر هم می‌تواند باشد. میگو سفید هندی در بسته‌های 500 گرمی به قیمت 263 هزار تومان به فروش می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

میگو صورتی

این نوع از میگو پیش از پخت نیز به رنگ صورتی است و سایز کوچکی دارد. اندازه کوچک این میگو را برای پخت میگو پلو مناسب می‌کند. کوچک بودن میگو صورتی تمیز کردن آن را سخت می‌کند و پیشنهاد می‌شود که نوع پاک‌شده آن را استفاده کنید. میگو صورتی بوشهر یکی از محبوب‌ترین انواع این مدل میگو است. این محصول در بسته‌های 500 گرمی به قیمت 157 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 

میگو ببری

میگو ببری بوشهر یکی از بهترین و لوکس‌ترین انواع میگو است که در بوشهر، هرمزگان و خوزستان نیز وجود دارد. این آبزی به صورت راه راه است و رنگ این خطوط بین سفید و صورتی تیره و روشن متفاوت است. این نوع میگو برای پخت غذاهای مختلفی مثل قلیه، خورشت و یا حتی میگو کبابی و سوخاری استفاده می‌شود. این میگو در بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت 750 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

میگو پاک‌ شده بدون رگ

هر دو نوع میگوهای پروشی و دریایی یک رگ اصلی روی کمر خود دارد که نیاز است هنگام پاک کردن جدا شود. طناب‌ عصبی میگوهای پرورشی به دلیل نوع تغذیه قابل دیدن است ولی در میگوهای دریایی نامرئی است. میگوهای پاک‌شده بدون رگ زحمت تمیز کردن و پاک کردن رگ را کم می‌کنند. این میگوها در بسته‌های 500 گرمی به مبلغ 236 هزار تومان قابل تهیه هستند.

میگو قهوه ای

این نوع از میگو در حالت خام به رنگ قهوه‌ای است و بعد از پخته شدن به رنگ تغییر رنگ می‌دهند و به رنگ نارنجی و یا صورتی در می‌آیند. این نوع میگو اندازه کوچکی دارد و بعد از پخته شدن نیز به حالت دایره بسته در می‌آید و انتخاب مناسبی برای تهیه انواع سالاد و پلو خواهد بود. میگو قهوه‌ای در وزن یک کیلوگرمی به قیمت 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز