معتادان قطعا کرونا می گیرند!

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک مقام مسئول در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد شایعه عدم ابتلای معتادان به کرونا تصریح کرد: این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد و گزارشاتی درباره ابتلای معتادان به کرونا داشتیم.

به گزارش کاماپرس، انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی که یک معتاد با صداقت به اعتیاد خود اعتراف می کند و مدعی می شود که معتادان کرونا نمی گیرند بحث های فراوانی درباره ابتلا یا مصونیت معتادان به ویروس کووید 19 مطرح شد.

البته این ادعا که مصرف مواد مخدر و اعتیاد موجب پیشگیری از کرونا است بارها توسط متخصصان و مراجع پزشکی و بهداشتی داخلی و بین المللی تکذیب شد اما این نظریه که معتادان کرونا نمی گیرند پرطرفدار است!

با این اوصاف مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تشریح اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین معتادان متجاهر انجام شده ، تصریح کرده است که معتادان هم کرونا می گیرند!

ابتلای معتادان به کرونا آری، همه گیری کرونا بین معتادان خیر

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام مهر، حمید جمعه پوردر واکنش به شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه معتادان کرونا نمی‌گیرند گفت: این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. به استناد آخرین مقالات حوزه کووید ۱۹ و مقالات جدیدی که به بررسی رابطه کووید ۱۹ و اعتیاد می‌پردازند کاملاً مشخص است افرادی که مواد مخدر مصرف می‌نمایند و به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به افراد سالم جامعه دارند، احتمال ابتلای آنها به کووید ۱۹ بیشتر از افراد عادی است.

نکته بعد این است که ثابت شده افرادی که سال‌ها مواد به شکل تدخینی مصرف نموده یا دخانیات و سیگار مصرف می‌کردند به دلیل اینکه سیستم تنفسی آنها آسیب دیده است و بیماری‌های ریوی در آنها شایع است و یکی از اعضای بدن که در کووید ۱۹ مبتلا می‌شود هم ریه‌ها و سیستم تنفسی است این افراد وقتی به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند علائم بیماری آنها شدیدتر بوده و بیشتر در بخش‌های ICU بستری می‌شوند و مراقبت‌های ویژه بیشتری نیاز دارند.

همچنین معتادینی که در جمع مواد مصرف می‌کنند احتمال اینکه از لوازم مشترک برای استعمال مواد استفاده نمایند بیشتر است، زیرا این ویروس قابلیت سرایت بالایی دارد و بر روی سطوح و اجسام می‌ماند.

جمعه پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از معتادینی که جمع آوری شده‌اند موارد ابتلاء به کووید ۱۹ گزارش شده است، گفت: بله. گزارشاتی داشتیم ولی به این صورت نبوده که همه گیری یا بحرانی در این حوزه رخ بدهد. همچنین در حال انجام بررسی و جمع آوری اطلاعات دقیق‌تر از کل کشور هستیم.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز