معامله گران ارزی همچنان محتطانه عمل می‌کنند/ قیمت روز دلار 10 آذر 1401

بازارساز طی دو روز اخیر نتوانسته رشد قیمتی دلار را خنثی کند و همچنان قیمت این ارز خارجی آرام آرام در حال پیشروی است. در حال حاضر قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز قبل 0.14 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 35 هزار و 450 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با سه شنبه 1.66 درصد کم شد و در محدوده 33 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نوسانات جزئی قیمت دلار بیانگر رفتار محتاطانه معامله گران است. به اعتقاد برخی کارشناسان و فعالان ارزی، اقدامات جدید بانک مرکزی در راستای کنترل قیمت دلار باعث شده تا معامله گران در خرید و فروش‌ها محتاطانه رفتار کنند. براساس آخرین گزارش اقتصاد نیوز، هم اکنون حال و هوای بازار ارز سرشار از ترس است که به خوبی از حجم پایین معاملات درک می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

چرا شرایط بازار ارز احتیاطی شده است؟

هنوز تکلیف برجام مشخص نیست و اخیرا نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده که گفت و گوهای برجام به خاطر شروطی که تهران به طور مکرر در روند مذاکرات تعیین کرده، دچار وقفه طولانی شده است. برخی دیگر از مقامات آمریکایی از احتمال به کارگیری گزینه نظامی علیه ایران سخن گفته‌اند. به هر حال ابهام مسائل سیاسی و شرایط اقتصادی شکل گرفته به همراه سیاست‌های جدید بانک مرکزی شرایط بازار را بیش از پیش احتیاطی و محدود کرده است.

قیمت پوند و یورو نیز برخلاف دلار نزول را تجربه کردند. امروز نرخ پوند نسبت به دو روز گذشته 56 تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 42 هزار و 564 تومانی رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با سه شنبه 93 تومان کم شد و در محدوده 36 هزار و 754 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز