کاهش قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با وجود افزایش نرخ دلار / 9 آذر 1401

چند روزی است افزایش نرخ دلار وضعیت بازار آهن را نیز در کنار سایر بازارهای موازی بر هم زده و در ساعات پایانی روز گذشته، بازار شاهد افزایش قیمت جزئی برخی از محصولات بازار آهن بود. البته قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و کاویان در برخی ضخامت‌ها، دچار کاهش قیمت شدند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به دنبال نوسانات قیمت ارز، قیمت فروش میلگرد حدود 50 تا 100 تومان افزایش یافت. نرخ نبشی و ناودانی نیز بین 50 تا 300 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت ورق سیاه بعضی از کارخانه‌ها هم ثابت ماند اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و کاویان با توجه به ضخامت‌شان، بین 100 تا 500 تومان افت کرد.

محصولات فولاد مبارکه به ویژه ورق سیاه در بین تولیدات بازار آهن به دلیل کیفیت بالا و پیاده‌سازی قیمت رقابتی محبوبیت و شهرت زیادی دارد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان با توجه به ضریب رعایت استانداردها مناسب ارزیابی شده و استفاده از آن در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی توجیه اقتصادی دارد.

تولید 5 میلیون و 500 هزار تن محصول نهایی

ورق سیاه در صنایع بالادستی و پایین‌دستی کاربردهای زیادی دارد. این محصول به علت ضخامت کم، بیشتر در خودروسازی، ساخت وسایل خانگی، انواع لوله، قوطی و پروفیل و تانکرسازی استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام سایت فولاد مبارکه ظرفیت توليد سالیانه خط نورد گرم به 5 ميليون و 500 هزار تن افزایش یافته است. ورق سیاه یا ورق نورد گرم طبق استانداردهای «اس‌تی37» و «‌اس‌تی52» تولید می‌شود و دامنه ضخامت آن از 2 میلی‌متر شروع تا 16 میلی‌متر می‌رسد.

بررسی وضعیت قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در بازار نشان می‌دهد که این تولیدات در مقایسه با محصولات مشابه قیمت بالاتری دارد؛ چرا که به لحاظ کیفیت از سطح بالایی برخوردار است. در جدول زیر علاوه بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و دیگر آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز