اسپرت ترین خودروهای موجود در ایران + مشخصات و قیمت

خودروهای اسپرت موجود در بازار ایران به قبل از محدودیت‌های وارداتی برمی‌گردد. البته به سبب آنکه واردات خودرو آزاد شده است امکان ورود مجدد این نوع خودروها به بازار وجود دارد.

خودرهای اسپرت به موتوری با قدرت بالا مجهزند و همین امر سبب می‌شود تا شتاب بیشتری نسبت به خودوهای دیگر داشته باشند. البته خودروهای سوپر اسپرت ظاهری تجملاتی و لوکس دارند که خودروهای اسپرت معمولی از این نوع ویژگی فاقدند. در بازار ایران نیز خودروهای اسپرتی وجود دارد که قابلیت‌های آن برای علاقمندان به خودرو قابل توجه است. کاماپرس در ادامه برخی از خودروهای اسپرت موجود در بازار ایران را بررسی می‌کند؛

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تویوتا جی‌تی86

یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت موجود در بازار ایران تویوتا جی‌تی86 مدل 2013 است که قیمتی حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان دارد. این خودرو به موتور 2 لیتری مجهز شده که طی 6 ثانیه به شتاب صد می‌رسد. این محصول با دو گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و دستی در بازار ایران عرضه شد. این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 200 اسب بخار و حداکثر گشتاور 205 نیوتن‌متر در 6400 دور دقیقه دارد. از بهترین قابلیت این خودرو می‌توان به مصرف سوخت 7 لیتر در هر 100 کیلومتر اشاره کرد.

هیوندای اف‌ایکس کوپه

یکی از خودروهای اسپرت جوان پسند موجود در ایران هیوندای اف‌ایکس کوپه مدل 2007 تا 2009 نام دارد که در حال حاضر قیمت آن حدود 650 میلیون تومان است. این خودرو که به پیشرانه 6 سیلندری مجهز شده در سال 2007 وارد کشور شد. این محصول حجم موتوری برابر با 2.7 لیتر دارد و به گیربکس 4 دنده اتومات مجهز شده است. هیوندای اف‌ایکس کوپه توان تولید 167 اسب بخار و 245 نیوتن‌متر گشتاور دارد و سرعت آن 220 کیلومتر بر ساعت است.

آریاک سفر

پورشه پانامرا 4 اس

پورشه پانامرا 4 اس مدل 2011 را می‌توان اتفاقی نو در بازار خودروهای لوکس ایران دانست. این خودرو فوق اسپرت در کلاس فست‌بک‌ها در سال 2009 به بازار ایران وارد شد. این محصول به پیشرانه 8 سیلندری توربو مجهز شده و سیستم محرکه‌ دو دیفرانسیل دارد. این خودرو همچنان در بازار ایرا طرفداران بسیاری دارد و جالب است که در سال 90 با قیت 450 میلیون تومان عرضه می‌شد!

آلفارمئو جولیتا

هاچ‌بک وارداتی جذابی که وارد ایران شد، آلفارمئو جولیتا مدل 2012 نام داشت. این محصول به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ مولتی‌ایر مجهز شده که توان تولید قدرتی برابر با 170 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 250 نیوتن‌متر دارد. این خودرو طی 7.7 ثانیه به سرعت صدکلیومتر می‌رسد و حداکثر سرعتی برابر با 218 کیلومتر در ساعت دارد. در حال حاضر این خودرو 890 میلیون تومان تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. آلفارمئو جولیتا به سبب آنکه رقیبی در بازار ایران نداشت، مدت زمان طولانی در بازار حضور پیدا کرد. البته به دلیل آنکه شرکت واردکننده این خودرو ضعیف عمل کرد و و رقبایی همچون فولکس واگن گلف و سئات لئون به بازار آمدند، در سال 98 واردات این محصول به صورت کامل متوقف شد.

ب‌ام‌و آی8

ب‌ام‌و آی8 نیز دیگر خودرو موجود در بازار ایران برای سال‌های قبل از محدودیت واردات است. این خودرو در سال‌های 2015 و 2016 به صورت محدود و با واردات شخصی به کشور آمدند که در حال حاضر حدود 8 میلیارد و 360 میلیون تومان تا 11 میلیارد تومان قیمت دارند. این خودرو یکی از خاص‌ترین اتومبیل‌های هیبریدی تولیدشده در جهان به حساب می‌آید که به سه موتور مجهز شده و پیشرانه درون‌سوز 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ دوقلو دارد. ب‌ام‌و آی‌8 حداکثر قدرتی برابر با 231 اسب بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

مرسدس بنز اس ال کا 320

مرسدس بنز اس ال کا 320 مدل 2012 نیز یکی دیگر از خودروهای اسپرت و لوکس بازار ایران به شمار می‌رود. این خودرو با دو حجم 2 و 3.5 لیتری در بازار ایران وارد شده که حجم 3.5 لیتری آن مورد استقبال قرار گرفت. از مشخصات این محصول می‌توان به موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر آن اشاره کرد. مرسدس بنز اس ال کا 320 توان تولید 300 اسب بخار دارد و طی 6 ثانیه می‌تواند به شتاب صد برسد. این محصول مرسدس بنز در حال حاضر یک میلیارد و 110 میلیون تومان تا 3 میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : بی ام وپورشهتویوتامرسدس بنزهیوندای
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز