مسکن ملی برای متقاضیان متری چند آب می‌خورد؟

آخرین قیمت رسمی ساخت مسکن ملی متری 2 میلیون و 700 هزارتومان اعلام شد اما برخی هر روز در بازار قیمت های جدیدی را اعلام می کنند.

به گزارش کاماپرس، با افزایش نرخ مصالح، قیمت تمام شده ساخت هر متر مسکن نیز گران شد، اما قیمت ساخت مسکن ملی هنوز همان قیمت قبل است.

اما معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: هر سه ماه یک بار در چارچوب پروژه‌های عمرانی کشور، نرخ ساخت تغییر می‌کند؛ وزارت مسکن همزمان منافع سازندگان و متقاضیان را در نظر می گیرد.

ایسنا نوشت، محمود محمودزاده اظهار کرد: مسئولیت اعلام قیمت واحدهای مسکن ملی با وزارت راه و شهرسازی است و هرکس دیگر عددی را اعلام کرد نباید پوشش رسانه ای داده شود. وزارتخانه به دنبال عددی است که به عنوان پایه در کشور عمل شود.

وی افزود: طبیعی است باید قیمتی را تعیین کنیم که ترجیح سازندگان و مردم را در نظر داشته باشد. بین این دو به عددی برسیم که به نفع هردو بخصوص متقاضیان باشد. در عین حال امکان اجرا هم برای سازندگان هم وجود داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید: 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر قیمت متری ۲.۷ میلیون تومان خاطرنشان کرد: عدد ۲.۷ میلیون تومان بر اساس فهرست بها در چارچوب پروژه های عمرانی کشور و بر اساس تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ محاسبه شده است.

از ابتدا اعلام کردیم تعدیلهای سه ماهه ای که سازمان برنامه برای طرحهای عمرانی اعلام می کند مشمول پروژه اقدام ملی نیز خواهد شد. بنابراین سازندگان متضرر نمی شود و متقاضیان هم می دانند در این عدد محاسبه شده ای نفع آنها در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا قیمت مشخصی به متقاضیان اعلام نشده است گفت: ضریب تعدیل، موضوعی است که در پروژه های عمرانی کشور بر اساس افق قرارداد اعلام می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز