خرید و فروش مجازی مسکن غیرقانونی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معاملات مجازی مسکن را که خارج از بنگاه ها تدارک دیده و انجام می شود، غیرقانونی دانست و نسبت به پیامدهای حقوقی آن هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، در پی تعطیلی دو هفته ای اصناف به دلیل کرونا مشاوران املاک نیز از جمله کسب وکارهایی بودند که ملزم به تعطیلی شدند. این تعطیلی فرصتی برای برخی سودجویان فراهم کرده است که با دور زدن بنگاه های املاک معاملات و خرید وفروش های مسکن را در فضای مجازی تدارک ببینند و بدون دخالت بنگاه ها این معاملات را انجام دهند.

مصطفی قلی خسروی رئیس صنف املاک تهران در این باره توضیح داد: این روزها از انجام معاملات مجازی برای خرید و فروش مسکن صحبت می‌شود که در این شرایط باید نسبت به ریسک انجام این معاملات هشدار داد.

احتمال باخت در معاملات مجازی بالا است

وی با بیان اینکه معاملات مجازی در بخش مسکن غیرقانونی است، گفت: عده‌ای با سوء استفاده از این شرایط به وجود آمده و با دریافت حق کمیسیون پایین‌تر از نرخ مصوب، مردم را تشویق به انجام معاملات مجازی در بخش مسکن می‌کنند که باید اعلام کنیم این معاملات غیرقانونی است و مردم اصل را فدای فرع نکنند.رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه در انجام معاملات مجازی هیچ گارانتی و ضمانتی وجود ندارد، ادامه داد: در صورت هر گونه کلاهبرداری امکان پیگیری وجود نخواهد داشت و احتمال باخت در این معاملات غیرقانونی بسیار بالاست.

آریاک سفر

خسروی افزود: برای اغلب مردم در کشورمان، مسکن تمام پس‌انداز خانوار است نباید برای عجله در انجام یک معامله دست به چنین ریسک بزرگی زد و برای نپرداختن حق کمیسیون از مزایای حقوقی انجام معامله در مشاوران املاک مجاز محروم ماند.

وی تاکید کرد: خرید مسکن مانند استفاده از تاکسی های اینترنتی نیست که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. باید توجه داشت که معامله خارج از مشاوران املاک قانونی نیست و در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری حقوقی را ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز