مزایا کمک گرفتن از وکیل مهریه در کرج

مزایا-کمک-گرفتن-از-وکیل-مهریه-در-کرج-کاماپرس

در سال‌های اخیر پرونده‌های مرتبط با طلاق، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه و پرداخت اجرت‌المثل، یکی از رایج‌ترین دعاوی مطرح در دادگاه خانواده بوده‌ است. امروزه بسیاری از زوجین با هدف پیگیری پرونده مطالبه مهریه در دادگاه خانواده و رسیدگی به آن در سریع‌ترین زمان ممکن از وکیل مهریه راهنمایی و مشورت می‌گیرند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های برجسته وکیل مهریه و مزیت کمک گرفتن از او پرداخته و بهترین وکیل مهریه در کرج را نیز معرفی کرده است.

آشنایی با وکیل مهریه

در اصطلاح حقوقی، وکیل مهریه به وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود که در زمینه حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به مطالبه و وصول مهریه از تخصص و تبحر کافی برخوردار بوده و با قوانین و مسائل حقوقی حوزه خانواده به خوبی آشنایی دارد.

مزایا-کمک-گرفتن-از-وکیل-مهریه-در-کرج-کاماپرس

چه کسانی به وکیل مهریه نیاز دارند؟

در حالت کلی رسیدگی و پیگیری پرونده مطالبه مهریه، صبر و حوصله دوچندانی می‌طلبد و پیگیری آن در دادگاه به تنهایی و بدون آگاهی نسبت به مراحل قانونی زمان‌بر است؛ به‌­ویژه اگر فرد قصد نداشته باشد که مهریه همسر خود را پرداخت کند و به دنبال یافتن راهکارهای گوناگون برای فرار از پرداخت آن باشد، شرایط دشوارتر می‌شود.

راز آسمان پایتخت

این مسائل با وجود قوانین مشخص مهریه از جمله حق مطالبه بیش از 110 سکه از جانب زن، محدوده مشخص دریافت مهریه و برداشته شدن قانون حبس برای محکومین مهریه موجب شده که فرآیند دستیابی به حقوق زنان تا حدودی پیچیده‌تر شود؛ بنابراین کمک گرفتن از وکیل مهریه تنها راهکاری است که از تضییع حق و حقوق بانوان جلوگیری می‌کند و روند پیگیری پرونده را سرعت می‌بخشد.

وکیل مهریه در کرج با استفاده از تجارب، تخصص و مهارت خود به عنوان مشاوری قدرتمند و مسلط به حقوق، در کنار متقاضی حاضر می‌شود و به آسانی و با صرف وقت و هزینه کمتر، پرونده او را با نتیجه دلخواه به پایان می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

مزایا-کمک-گرفتن-از-وکیل-مهریه-در-کرج-کاماپرس

ویژگی های وکیل مهریه

وکیل مهریه نسبت به تمامی قوانین موجود در حوزه مهریه، ازدواج و طلاق و جدیدترین تغییرات قوانین اساسی در حوزه خانواده تسلط دارد. یک وکیل مهریه ماهر کلیه مراحل رسیدگی به پرونده موکل خود را در دادگاه انجام می‌دهد و موفقیت آن را تضمین می‌کند.

پیگیری مداوم و دقیق پرونده برای احقاق حقوق موکل، امکان ایجاد صلح بین اعضای خانواده و تلاش برای از بین بردن تنش‌ها و کنترل بحران‌ها و داشتن سوابق موفق در پرونده‌های مربوط به مهریه از جمله ویژگی‌های برجسته وکیل مهریه است.

از دیگر ویژگی‌های لازم برای یک وکیل مهریه ماهر می‌توان به آشنایی با پروسه‌های قضایی، تسلط لازم و کافی به قوانین و مواد قانونی صدور اجرائیه، مزایده و مطالبه مهریه از طریق ثبت یا دستگاه قضایی اشاره کرد.

مزایا-کمک-گرفتن-از-وکیل-مهریه-در-کرج-کاماپرس

مدارک لازم برای به اجرا گذاشتن مهریه توسط وکیل مهریه

زوجه باید مدارکی همچون عقدنامه (اصل سند ازدواج)، مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه را برای ثبت درخواست مطالبه مهریه فراهم کند. در صورتی که افراد وقت و حوصله کافی برای حضور در دادگاه و پیگیری پرونده مطالبه مهریه نداشته باشند، می‌توانند با همکاری وکیل مهریه، تمام مراحل اداری را با تنظیم وکالتنامه‌ای قانونی به او بسپارند. در صورتی که مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد، اما از پرداخت آن خودداری کند، زوجه می‌تواند همراه با وکیل مهریه، مهریه خود را به اجرا بگذارد.

متداول‌ترین روش برای به اجرا گذاشتن مهریه، از طریق اداره ثبت است. در این روش، زوجه باید مدارک لازم و لیستی از اموال همسر خود را آماده کند و همراه با وکیل مهریه به دفتراسناد رسمی که عقد در آن جاری شده است، تحویل دهد. در مواردی ممکن است که نشانی دفترخانه عوض شده باشد یا اصلا فرد موقعیت مکانی آن را فراموش کرده باشد یا حتی سردفتر ازدواج فوت کرده باشد که در این شرایط زوجه باید همراه با وکیل مهریه به کانون سردفتران ازدواج و طلاق یا اداره ثبت شهر مورد نظر برای پیدا کردن نشانی جدید یا کفیل دفترخانه مراجعه کند. پس از آن، زوجه طی درخواستی مکتوب از سردفتر، تقاضای صدور اجرائیه می‌کند. در این شرایط، مرد تا 14 روز فرصت دارد که مهریه را پرداخت کند و در غیر این صورت در دادگاه پرونده تشکیل می‌شود و دادگاه با توقیف و فروش دارایی‌های مرد، مهریه زوجه را پرداخت می‌کند.

مزایا-کمک-گرفتن-از-وکیل-مهریه-در-کرج-کاماپرس

برای مشاوره با بهترین وکیل مهریه در کرج به کجا مراجعه کنیم؟

اگر قصد دارید در رابطه با امور مهریه و پرونده طلاق خود از بهترین وکیل مهریه در کرج کمک بگیرید، می‌توانید پرونده خود را به موسسه حقوقی «کرج وکیل» بسپارید. این موسسه حقوقی با داشتن 50 وکیل پایه یک دادگستری در امور مختلف دعاوی مهریه، حقوقی، امور ثبتی، امور کیفری، دعاوی مرتبط با خانواده، ملکی و دیوان عدالت اداری آماده خدمت رسانی به افراد است.

متقاضیان برای کمک گرفتن از وکیل مهریه در کرج می‌­توانند به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین با موسسه حقوقی کرج وکیل ارتباط بگیرند و تمامی مراحل رسیدگی پرونده خود را به آن‌ بسپارند. برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این موسسه حقوقی می‌توان به وبسایت آن به آدرس www.karaj-vakil.com مراجعه کرد یا با شماره تلفن 09426001201 تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : کرج وکیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز