مدرن ترین سینماهای تبریز کدامند؟

طبق نوشته کتاب «تبریز شهر اولین‌ها» اثر دکتر صمد سرداری‌نیا، اولین سینمای عمومی کشور با نام «سینما سولی» سال 1279 در تبریز آغاز به کار کرد. این سینما درست پس از پنج سال از اختراع این صنعت در اروپا وارد تبریز شده بود اما سینما سولی تبریز پس از چند سالی به دلیل اکران نشدن فیلم‌های جدید تعطیل شد. تبریز به عنوان شهری که اولین سالن سینما در آن تاسیس شد، سال‌های سال سالن سینمای استانداردی نداشت اما اکنون این شهر دارای چندین سالن سینمایی مدرن و از نظر امکاناتی و رفاهی قابل قبول است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی مدرن ترین سینماهای تبریز می‌پردازد:

پردیس سینمایی ستاره باران پاتوق نسل جوان

پردیس سینمایی ستاره باران به عنوان یکی از مدرن‌ترین سینماهای شمالغرب کشور در سال 1396 با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد. این پردیس سینمایی دارای چهار سالن مجزا است که دو سالن بزرگتر با ظرفیت 400 نفری و 150 نفری بیشتر برای اکران فیلم در نظر گرفته شده است و دو سالن پنجاه نفری این مجموعه برای برگزاری ایونت‌های فرهنگی و هنری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه پردیس سینمایی ستاره باران در مجاورت فودکورت قرار دارد اغلب به عنوان پاتوق و محل تفریح نسل جوان شناخته می‌شود.

 

راز آسمان پایتخت

پردیس سینمایی لاله پارک در مجاورت هتل لاله پارک

این پردیس سینمایی در مجتمع معروف لاله پارک تبریز ساخته شده است که در کنار هتل پنج ستاره لاله پارک قرار دارد. پردیس سینمایی لاله پارک تبریز به عنوان یکی از مدرن ترین سینماهای تبریز شناخته می‌شود که دارای چهار سالن سینمایی مجزا است. اغلب افرادی که در پردیس سینمایی لاله پارک به دیدن فیلم رفته‌اند از کیفیت صندلی‌های سالن‌ها و کیفیت صدای فیلم و سالن‌ها رضایت داشته‌اند.

سینما 29 بهمن از قدیمی‌ترین سالن‌های سینمایی تبریز

سینما 29 بهمن تبریز در سال 1342 و با نام «سینما آسیا» افتتاح شد و به همین دلیل به عنوان یکی از سینماهای قدیمی این شهر شناخته می‌شود. این سینما بعد از انقلاب با تغییر نام زیر نظر حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به فعالیتش ادامه داد و در سال 1401پس از گذراندن دوره تعمیر و بازسازی چند ساله به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن ترین پردیس های سینمایی شمالغرب کشور با 10 سالن سینمایی مدرن در تبریز، دوباره افتتاح شد. این پردیس سینمایی در چهارراه شریعتی و جنب هتل آذربایجان قرار دارد و یکی از سینماهای شلوغ شهر محسوب می‌شود.

سینما ناجی برای قدردانی از آقای بازیگر

پس از اینکه رضا ناجی بازیگر تبریزی موفق به کسب خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین شد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی سالن سینمایی اصلی مجتمع 22 بهمن را برای تقدیر از این بازیگر با عنوان «سینما ناجی» در سال 1387 افتتاح کرد. این سینما به دلیل اینکه در مجاورت پارک ولیعصر تبریز و در سربالایی ولیعصر قرار دارد معمولا به عنوان انخاب نخست خانواده‌های تبریز برای تماشای فیلم در آخر هفته‌هاست.

سینما آزادی از سینماهای مدرن مرکز شهر

از دیگر سینماهای قدیمی تبریز سینما آزادی است که در دهه چهل با نام «سینما آریا» شروع به فعالیت کرد. این سینما در دهه‌های پنجاه و شصت به عنوان یکی از مدرن ترین سینماهای تبریز مطرح بود. اما با گذشت زمان و نیاز به بازسازی باعث شد تا به مدت هشت سال تعطیل بماند. بالاخره در سال 1398 سینما آزادی با پایان تعمیرات توسط بخش خصوصی دوباره افتتاح شد و با داشتن دو سالن و مبلمان بروز، سیستم صوتی مناسب و صحنه استاندارد دوباره شروع به کار کرد. سینما آزادی در مرکز شهر و کنار هتل آزادی قرار دارد و از سینماهای مدرن و خاطره انگیز دهه شصتی های تبریز محسوب می‌شود. سالن انتظار این سینما با تصاویری از مشاهیر آذربایجان مزین شده و همین تفاوت‌های کوچک باعث محبوبیت این سینما در بین تبریزی‌هاست.

انتهای پیام

مرتبط با : اقامت 24سه کلیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز